Albertine sa for siden:
Søker på nettet men finner ingenting...:(
Det er noe med å senke det i vann, og så se om det flyter opp eller ikke. Men hva er hva?
HJELP!!!
Albertine sa for siden:
Søker på nettet men finner ingenting...:(
Det er noe med å senke det i vann, og så se om det flyter opp eller ikke. Men hva er hva?
HJELP!!!
Helene sa for siden:
Knuser du et og ett oppi et glass vil du se det på fargen og om plommen lett går i oppløsning.
HP sa for siden:
Lukt :)
Albertine sa for siden:
Det dere så elegant foreslår hjelper så sørgelig lite når egget skal kokes.
jeef-micro sa for siden:
det flyter viss det er uggent, fordi det dannes gass inni :(
:klem:
mofe sa for siden:
Men egg holder seg leeeenge da, Albertine - hva er holdbarhetsdatoen på det? Holder ofte 1-2 måneder etter den datoen iallfall.. :)
Albertine sa for siden:
Vi kjøper sånne 20-pakninger med egg, sånn med bare plast rundt. Kastet jo plasten med en gang, så jeg aner ikke holdbarhetsdatoen. De ble kjøpt før ferien, iallefall, og er minst seks uker gamle. Jeg vakler mellom å pælme dem fordi jeg generelt er sånn småhysterisk ang. holdbarhetsdato, og å bruke dem fordi det tross alt er sju stykker og egg er sabla kjekt å ha. Prøvde forresten å legge et av dem i vann, og det sank som en stein. Tror jeg våger meg på det jeg.
mofe sa for siden:
Tror du trygt kan bruke dem jeg, Albertine :ja:
jeef-micro sa for siden:
:ja: de er sikkert heeeelt fine ;) uansett vil du merke det når du begynner å spise dem... Er hysterisk på slikt selv jeg... kaster gjerne maten et par dager FØR de går ut på dato...
:klem:
studentberta sa for siden:
Når du har et nytt egg opp i vann, synker det. Hvis egget er dårlig - flyter det i vannskorpa. Dette pga luft inni egget.;)
Amica sa for siden:
Lever du enda, Albertine? :D Sånt lurer jeg og på, men hadde dem holdt seg altså?
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.