Jeg har DrLindberg rapsolje, og min erfaring er at den ikke smaker noe. Det er vel også noe av det som ofte blir tatt opp når man snakker om rapsoljens fordeler.
MEN den flaska jeg har nå, er det en liten smak på. Jeg bruker den i smoothie som dette:
3egg
100-200g bær av ulikt slag
3 ss Lindberg rapsolje
1 neve hasselnøtter
Noen ss naturell yoghurt
1 eple
I denne smoothien er det en litt rar smak (og det burde det vel enkli ikke være?!)
Jeg trodde det først var at det smakte egg, men når jeg tok en ss rapsolje på skje, kjente jeg fort igjen den rare smaken ...
Er det noe galt med rapsoljen da? Eller ER DET litt smak på den afterall ?!
(har sjekket dato, og den er holdbar til uti 2006)
Jeg har den stående i kjøleskap, men den sto i romtemperatur i butikken.
Rapsoljen varierer litt i smak utfra hvor /når rapsen er høstet, men dersom det smaker skikkelig vondt, så er den ikke god. Jeg har rapsoljen ståendes fremme uten at det gjør noe. Det kan også være at du kjenner smaken ekstra godt i smoothie. Det gjør hvertfall jeg. Har du brukt den i smoothie før?
mm.. ja, har brukt den i smoothie før - men da brukte jeg bare 1-2 ss, fordi jeg i tillegg hadde i Udo's choice og cocosa. MEN, nå har jeg dårlig råd og ikke råd til alle de gode produktene på en gang ;)
Smaker ikke KJEMPEVONDT, men det er en litt ekkel smak som liksom setter preg ¨på hele smoothien.. :mad:
Kombinasjonen egg, epler og hasselnøtter hørtes ikke god ut i det hele tatt. Tror det var det jeg, og ikke oljen. :D
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.