< Tilbake til oversikten

Hva er din definisjon....

Summer sa for siden:

....av en Geek?

:cool:

Hilsen Lise som lurer på så mangt.:p

Albertine sa for siden:

Sånn som HP er, mener du? :p

Summer sa for siden:

Ja, alle som har han på MSN skjønner hvorfor jeg spør...:p

Lise har en litt annen og negativ begrepsforståelse..:o

Eponine sa for siden:

En av mannens fettere. Han er prototypen på geek i mitt hode. Uhyre smart, dårlige sosiale antenner....alt for korte bukser og slips. :p

Albertine sa for siden:

Skal vi se...en nerd er en som er sånn som HP sier, mens en geek er enda lenger ute på viddene. Det er enda mer nedsettende, å kalle noen en geek.

Marianne sa for siden:

...som er opptatt med nerdeting som programmering og andre tekniske saker... :ja:

Mila sa for siden:

ler Lise da... Skulle visst ikke ha tipsa dg om msn nicket til HP i går jg :p :p

HP sa for siden:

Skulle nok ikke det nei, hadde nok godt enda endel dager før Lise oppdaga det :D

Mila sa for siden:

Veeeeeeldig lei for det HP... :cool: :cool: :D

Summer sa for siden:

Liiiksom duh!

Jeg følger med jeg for tenk! :cool:

Karin sa for siden:

Jeg trodde også at geek og nerd var to forskjellige ting. Min definisjon er nok omtrent som Albertines.

Nille sa for siden:

Jeg er veldig enig med Eponine jeg:

Prototypen på geek: Uhyre smart, dårlige sosiale antenner....alt for korte bukser og slips.
[color=purple][/color]

• tynn, hengslete, dårlig hud (sitter for mye inne foran PC'en og spiser pizza). Tjukke brilleglass. Ser ut som bestemoren hans kjøper klær til ham på SALG på Sparkjøp. Trenger å ta seg en tur til frisøren og hadde absolutt ikka hatt vondt av et besøk fra Homsepatruljen - Fab5 USA !!
    [color=purple][/color]
    Det æ'kke HP nei ! :snill:

Karin sa for siden:

Mmm, ja - kjenner at jeg er enig litt der... Men da sier det nok likevel inni meg: Var det en geek? Eller var det en nerd?

Det med dårlige sosiale antenner er i alle fall et trekk - sannsynligvis et fellestrekk hos geek'er og nerd'er.

Noen jeg kjente en gang pleide si om folk at "han har sosial intelligens som en flodhest." Ikke noe vondt om flodhester, da... Men ellers er det vel et bra uttrykk, i alle fall for meg... Jeg ser veldig klart for meg hva det dreier seg om.

Men er en sånn en en geek eller en nerd? Jeg mener at nerder er intelligente bortsett fra sosialt, geeker er utilpass i verden og ikke nødvendigvis intelligente i det hele tatt.

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.