< Tilbake til oversikten

Noen kreative ideer til pynt på veggene i stua

Nooria sa for siden:

Her kommer et spørsmål helt på kanten.... eller utenfor kanten av hva vi egentlig driver med her inne. Til dere kreative sjeler: Noen som har gode ideer til dekor av veggene i stua?

Jeg har veldig sansen for IKEA-rammer, men jeg kunne godt tenkt meg å finne på noe som er litt annerledes, noe som ikke alle har liksom.

En stilig ting jeg så hos en tidligere nabo var f.eks sprossene til et gammelt vindu, hengt opp på veggen med forskjellige gamle ting i hver av de fire rutene. Blant annet husker jeg at hun hadde hengt en gammel bestefarklokke med kjede i en av rutene.

Noen av dere som har gode ideer? Kanskje kan vi inspirere hverandre?

Anne sa for siden:

Tja...jeg trror jeg har sagt noe om dette tidliger..

Feks hvis du rammer inn speilfløyel....elller sånn litt "nervøs-fløyel" om du skjønner. Enten 3 i samme farge eller forskjellig farge og gjerne sånn at stoffene blir hengt hver sin vei...skjønner...pga spillet i det...Litt store rammmer. Og Ikea-rammer er kjempeflott.

:)

Albertine sa for siden:

Hva med å henge rammene på veggen? Uten noe inni?

guro sa for siden:

Det flotteste jeg har på stueveggen er akrylmalerier av min datter, fra hun var 4 år. Hun fylte store lerretstrukne plater med farge over det hele. Vær med når ungen maler, pass på å ha mange og store pensler, slike at en pensel kan brukes til hver farge og ikke alt blir blandet og gusjegrått. I en viss alder er de så flinke til å fylle hele 'arket' med farge. Så skal bildene ha pasparto og ordentlig ramme. Det er flottest med 2-3 stykker i serie.

Noe annet jeg var med på en gang. Heng et heng et flott sykke stoff rett på veggen. Kanskje flere stoffer eller biter av stoofer, i forskjellig tekstur - dvs vevd, silke, fløyel, blonder, grove ruter etc - helst med et fargetema - beige/brun for ekempel. Også kan du henge en tom men fin ramme - gjerne forgylt, fra loppemarkedd, litt på skrå halveis over. Kanskje plassere er et gammelt svarthvitt-fotografi et eller annet sted i montasjen, eller noe annet som passer tematisk eller fargemessig.

Nooria sa for siden:

Heeeyyy jenter!! Nå begynner dere å sette i gang tanker hos meg :D Jeg har både rammer fra loppemarked, nervøs fløyel, silke og mere til :D Dette kan bli gøy :ja: Fortsett sånn folkens!!

Summer sa for siden:

Det jeg synes er stilig, er sånne dype rammer som de sitter inn ting du ønker å ha inni og lager kunst av ting som betyr noe for deg. Feks de første babyskoene og en sølvskje sammen med et flott bilde og kansje sølvkopp. Eller brudebuketten inni en slik, eller noe annet stilig noe. :)

Summer sa for siden:

...også synes jeg jo selvsagt at et stort innrammet bilde av meg er noe alle burde ha i stuene sine. :cool: :D

Nooria sa for siden:

Ja alle trenger vi noe vakkert å se på en trist regnfull mandagsmorgen, eller en kald hustrig vinterkveld ;)

Jeg tror du får plassen over peisen :D

Eponine sa for siden:

Det jeg nettopp har gjort er at jeg kjøpte 4 blindrammer (oppsåente lerret). (Og jeg som egentlig best liker oddetall og ikke-symmetri..thihi). Sånne som er 3-4cm dype og ikke trenger rammer utenpå.

Jeg la de 4 så de dannet kvadrat på gulvet...så tok jeg gassbind med gips (ferdig med gips...kjøpes på apotek eller hobbybutikk), klippet strimler, fuktet de og la de på lerretene slik at strimlen på det ene blidet gjerne fortsatte i neste. Dette gjorde jeg strengt tatt bare for å få en opphøyning og annen struktur enkelte steder. Så malte jeg over med akrylmaling med store pensler. Nonfigurativt, ganske vilt og i de fargene jeg ellers har i stua. (Brun, beige og rødt. Det røde malte jeg på gips-strekene).

Forklarte jeg på en ok måte?? :o

Summer sa for siden:

Det høres veldig stilig ut Eponine! :ja: Kreativ du!

Gine sa for siden:

Dette hørtes spennende ut! Kan du ikke ta bilde av kunstverket og legge det inn her slik at vi får se? Vær så snill....

Eponine sa for siden:

Oi! Det vet jeg ikke om jeg tør....skal ruge litt på tanken :rodme:
Jeg syns det ser litt vilt ut siden jeg alltid har vært deltalj-freak og figurativ tidligere, men mannen digger det.

Nooria sa for siden:

Spennende Eponine! Vil gjerne se!

Eponine sa for siden:

Her kommer det....

mofe sa for siden:

Så stiiilig, Eponine!! :ja: Dette var en kjempelur ide - skal jeg også gjøre! :ja:

tuttamost sa for siden:

Dette var jo kjempefint!! :) Du kan trygt lage flere, julepresanger???

Nooria sa for siden:

Så stilig!! Takk for titten! :ja:

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.