< Tilbake til oversikten

Pilates-gruppe

Marianne sa for siden:

Her starter jeg en gruppe for alle som vil og skal trene Pilates.

Fordelen med å trene sammen/samtidig?
For meg blir det lettere å huske på det. Det blir litt småflaut å stadig skippe trening. Det er gøy å ha noen å diskutere øvelsene med. Ja, i det hele tatt blir det enklere å få gjort det.

Vi trener til samme tid på samme dag (vi kan jo ha flere grupper) ;)

Forslag:

Gruppe 1 (dagtid)

Mandag kl.?
Onsdag kl. ?
Fredag kl. ?

Albertine sa for siden:

Jatakk, mandag, onsdag og fredag. Men jeg skal trene på morgenen jeg da...

Marianne sa for siden:

Jajaja, dagen er det samme som morgenen da. Eller ikke. :o

Men - når skal du trene på morgenen da? Kanskje jeg kan trene mens ungene sitter og ser på og gumler frokost. :eek:

Albertine sa for siden:

Tenkte sånn i halv ni-nitiden jeg. Før jeg drar på jobb. Passer kanskje ikke alle dager, jeg må se timeplanen min først..

Anne sa for siden:

Jeg vil være med en av de dagene jeg er hjemme. Trolig fredag morgen/formiddag, Marianne. :ja:

Jeg har Pilates dvd.....:p og tv på rommet mitt. Også har jeg matte, som jeg fikk av nissen til jul.......:p

Nille sa for siden:

Jeg jobber skift og trener etter hvordan skiftene er. Jobber jeg kveld trener jeg før frokost (som regel rundt 0900 tiden). Jobber jeg dag trener jeg en gang mellom 17 og 19 .... alt ettersom når skiftet mitt slutter. Jeg har 16 ukers turnus så det går ikke an å sette opp faste tider.... :D

Men nå har jeg allikevel klart å trene Winsor Pilates Accelerated Body Sculpting - 50 min. minimum 3 ganger pr uke - hver mandag, onsdag og fredag eller lørdag, siden 25. mars - med unntak av i ferien. Og så har jeg de siste 2 1/2 ukene plusset på treningsøkta med Winsor Pilates Upper Body Sculpting med 1/2 kg håndleddsvekter - 25 min. I tillegg tar jeg en ekstra 20 minutters med Winsor Pilates Bun & Thigh Scultping på de dagene jeg ikke trener noe annet (det blir lørdag eller søndag). Det lange programmet har også de øvelsene, så det er ikke vits i å gjøre det de dagene iallefall. Fysio mener jeg ikke må "overtrene" og det har han nok rett i :p men blir helt bitt av basillen. Men det er en god basill !! :p

Marianne sa for siden:

:) Albertine - for meg passer det halv ni tirsdag, torsdag og fredag. Ungene begynner senere på mandag og onsdag nemlig. Kunne du bytte om på treningsplanen din, tror du?

:) Anne - Så bra at du er med på fredag. Da sier vi halv ni i morgen.
[color=teal][/color]
:) Nille - jeg vet at du jobber skift, så jeg regnet egentlig ikke med at du kunne være med. Og så vet jeg at du er så strukturert og flink at du klarer å trene selv!

Mum 4 2 sa for siden:

Hm. Jeg har fått mine Pilates dvd`er jeg også nå. Ligger på posten enn så lenge. Skal gå å hente de senere i dag. Vil gjerne trene samtidig som dere, men er avhengig av at lillepoden sover. Tror ikke han holder ut å se på meg hele tiden. Men ikke for det. Jeg kan jo prøve.

Så siden jeg er hjemme i permisjon for tiden, så henger jeg meg med dere. Men er ikke sikkert at jeg blir med hver gang da. Får jeg være med allikevel?

Marianne sa for siden:

Ja, kan du ikke det 'a? Du kan jo prøve, kanskje han sover stort sett de fleste ganger. Eller kanskje han holder ut en stund. Bedre med litt trening enn ikkeno'.
[color=teal][/color]
Så bra! :)

Albertine sa for siden:

Tror jeg skal se gjennom DVD'ene på forhånd for å se litt hva det egentlig dreier seg om. Har ikke mulighet til å sette TV eller PC på gulvet, så jeg må vite hva som skjer.

Anne sa for siden:

Ja...da skal jeg kikke på dvd'n i dag.....se at det er noe der:D Så kommer jeg innom her før vi setter i gang. Hvor lang tid er ditt program på? Jeg tror mitt er ca 20 min.....

Kuuult....:cool:

Marianne sa for siden:

50 minutter

Anne sa for siden:

:eek: ...okey....*kremt*

Albertine sa for siden:

Mitt er på 20 også, Anne...;)

Anne sa for siden:

:p Det var godt å høre...:cool:

Nille sa for siden:

Ikke for å være ekkel altså, men mitt er på 50 + 25 !!! :p

Albertine sa for siden:

Eh, hva er egentlig vitsen med å overgå hverandre i lengden på treningsprogrammer? Jeg bestilte fra TV-shop jeg, uten å ane hvor lange programmene var (ja, det er flere, med ulik lengde og intensitet), og nå høres det ut som om jeg med vilje har valgt et kort et fordi det er lettere.

Vær heller glade for at det er så mange som vil trene, og som vil oppnå de fabelaktige effektene treningen gir.

Albertine sa for siden:

Hilsen en surmulende Albertine som har spist hvitløksbaguett og tar det ut på andre.

Anne sa for siden:

20 min er flott for oss, Albertine:klem:

Nille sa for siden:

Å unnskyld, det var ikke meningen å overgå noen da - det var liksom en spøk ...... [color=#800080][/color]
Skal ikke si no mer jeg :( sier Nille og tusler ut av forumet igjen

Albertine sa for siden:

Sorry Nille...ikke meningen å fornærme noen! :klem:

Mum 4 2 sa for siden:

Jeg har vel det samme som Albertine. Men har ikke rukket å se igjennom det ennå. Men kan prøve i morgen allikevel jeg. Får dra opp poden tidlig fra senga, så sover han kanskje dupp når vi starter. :)

Mizaguirre sa for siden:

Jeg blir også med i Pilatesgruppa om det er plass???

Har 20 min workout og en 50 minutters accelerated.

Starter med workouten i starten til jeg blir litt mykere i kroppen.

Blir å trene annen hver dag.

Kan trene i morgen formiddag.

Chiquita sa for siden:

Får jeg også være med.

Jeg har nettopp skaffet med TV-shops Winsor Pilates-DVD'er, og har ikke kommer meg igjennom den første DVD'en enda.
Jeg er avhengig av å trene når min sønn (7 mnd) sover, og det er ikke så lenge pr dag.
Men han har som regel en halvtime i 12-13 tida på dagen, så da har jeg planer om å trene.

Får jeg være med???

Anne sa for siden:

Klart du kan....velkommen forresten!:)

Marianne sa for siden:

Snart trening jenter! :)

Så fint at flere kan bli med.

I dag trener: Albertine, Anne, Chiquita, Marianne, Mizaguirre, Mum 4 2 og Nille?

Anne sa for siden:

Jeg er her og med.....:p

Marianne sa for siden:

Ser ut til at bare du og jeg er online nå, Anne. De med babyer sover kanskje sammen med babyen når de kan. Det gjorde i hvert fall jeg.

Jeg må bare kaste mannen min ut av stua - han og avisa og kaffen. Han har fri i dag. Jeg klarer bare ikke å trene dette mens han ser på. Menmen.

Anne sa for siden:

20 min Pilates for Anne....vel vel. jeg trenger øvelse skjønner jeg. :pmå lære øvelsene så jeg ikke må ligge å se hele tiden hvordan det gjøres. Fikk litt ut av det ja...

Selv med matte var det vondt å ligge på hoftene, særlig høyre, men det er ikke så rart. I tillegg måtte jeg være litt forsiktig med den ene skulderøvelsen. Det kommer.

Tror det skal gå bra jeg....:) Nå skal jeg sykle litt.....mens jeg ser på dvd'n en gang til.

Albertine sa for siden:

Albertine måtte dessverre på jobb... Men jeg tar treningsøkta når jeg er hjemme i tolvtida. Passer godt med en liten dose protein på forhånd, og en god, deilig lunsj etterpå.

guro sa for siden:

Jeg tok en yogaøkt sammen med dere. Etter 40 minutter stoppet jeg, det føltes ikke riktig med pusteøvelser i dag. Takk for at dere dro meg igang, jenter!! :blomster:

Anne sa for siden:

Så fint, Guro. da var jeg ikke alene da jo....:)

Jeg er varm......:p

Albertine sa for siden:

Hvordan var det, Anne? Vanskelig? Enkelt? Var 20 min akkurat passe, eller ble det for lenge?

Anne sa for siden:

Ikke for lenge første gangen, Albertine, for jeg fikk ikke gjort så mange av hver øvelse som de gorde, fordi jeg måtte se på også. 20 min gikk fort. Jeg tok den modererte versjonen på de fleste øvelsene i dag. :ja: Fulgte "Dagny":D

Mum 4 2 sa for siden:

Jeg har ikke rukket det til nå. Lillepoden sovnet nettopp. Men fikk sett gjennom instruksjonene mens han var våken da (han tittet også). Får kjøre en økt når han sover for andre gang i dag, førsteduppen er som regel veldig kort.

Nille sa for siden:

Så flinke dere er da !! :blomster:

:ja: Tror det er lurt å følge med Dagny i begynnelsen ! Så kan man se etterhvert hvor mye en klarer. Og Anne, jeg måte kjøpe tykkere matte jeg - på grunn av ryggen :rodme: Min er 15 mm tykk (på XXL)
[color=purple][/color]
Jeg skal trene når jeg kommer hjem idag .... rakk det ikke før jobb i morges gitt !! :p

Anne sa for siden:

Ja, kanskje jeg må det...kjøpe tykkere matte mener jeg. Dette er en yoga matte. Skal prøve en gang til først. ...men det var da gruelig vondt i hoftene gitt...men de er jo vonde så.:p Kanskje har jeg en annen gammel matte....*Anne kryper inn i kottet og leter*

Takk for tipset, Nille:klem:

Mizaguirre sa for siden:

Har gjort unna 20 minutters Pilates workout. skikkelig tungt idag. Kanskje fordi
jeg er kommet i ketose og ikke skal ha så store anstrengelser i starten.

Var i allefall mye sprekere i juni da jeg trente pilates. Måtte følge mange av Dagnys øvelser denne gangen. det har jeg ikke gjort tidligere. Midt i treninga ble jeg avbrutt av svigermonster som ringte..... grrrr.

Nå skal jeg drikke mer grønn te.

Ha en fortsatt fin torsdag!

guro sa for siden:

Er det du eller jeg som har sett feil på kalenderen? :D Hva sier aktivitetskalenderen din, Marianne?

Nille sa for siden:

Feeeeerdig !! :D

Mitt faste program ble gjennomført fra kl. 1730 ....

Iset sa for siden:

Skryte-ræv. :p

Iset sa for siden:

Jeg kunne også vært med for jeg har Windsor Pilates, for tenk! Men nå trener jeg jo på Sports Club 4-5 dager i uka, så jeg tror det holder. :D

Marianne sa for siden:

Det holder nok, Iset! :)

[color=#008080][/color]
[color=#008080][/color]
For de som er med i gruppa, husk trening i morgen tidlig klokka halv ni.

Nille sa for siden:

:ja: :snill: .... og det har jeg all grunn til også !! ....for tenk !! Er innmari stolt over at jeg har kommet så langt at jeg klarer å gjennomføre det jeg .... :p

Iset sa for siden:

Selvsagt har du all grunn til det!! Jeg er kjempeimponert. :D :D :D
(Jeg bare tuller litt, vet du, er spesielt i tullemodus idag).

Anne sa for siden:

Nå har jeg gjort det, Marianne.

Siden jeg ikke kan være med i morgen tidlig, så har jeg tatt økta mi nå.:p
Varmet opp med 15 min på erg'n, så 20 min Pilates. Nesten 20 effektive min. Det gikk lettere i dag. Jeg har studert øvlsene litt:p

Herlige Marianne, som har dratt i gang dette:D

Nille sa for siden:

Ikkeno' problem vennen !! :klem:

Marianne sa for siden:

:klem:

Gjort det en dag for tidlig!!! :eek:

Marianne sa for siden:

Snart starter dagens treningsøkt i Pilates-gruppa! 3-2-1 Go! :p

Nille sa for siden:

Trener med fysioen i dag jeg.... men i morgen - DA er det Pilates ! :D

God trening alle sammen !!

Marianne sa for siden:

Takk nille! :) Ikke Pilates for meg i dag, men i morgen.

Jeg trente som avtalt i går. Var skikkelig dårlig form og syntes alt var tungt og vondt. Ble svimmel og uvel etterpå. :( Men som damen på DVD'n avslutter med å si; at man vil ikke alltid være i like god form, alle dager er forskjellige...

Anne sa for siden:

...og jeg klarte nok å gjøre noe med armen som jeg ikke skulle gjort....:hylgrine:

Marianne sa for siden:

Oi da, Anne! :hylgrine: Du også? Jeg tøffet meg litt for mye og tok push-up's i går på Puls-treningen - og det skulle ikke jeg har gjort. Har vondt i skuldren i dag ja. Søren. Filler'n.

Nille sa for siden:

Det er viktig å la kroppen hvile om du ikke er i form. Da skal man ikke trene. Har blitt sendt hjem fra treninga et par ganger jeg. Streng han fysioen min.
Er du i dårlig form og alt er vanskelig og vondt lar du være !! ( Må passe på deg selv vettu Marianne. Ikke vits i å trene om du blir sjuk !! :snill:
[color=purple][/color]
Jeg skal trene pilates i dag etter jobb. Ella fyller 1 år i dag og de har åpent hus. Men jeg MÅ altså få inn denne treningsøkta i dag siden mandagen røyk (pga. legebesøk og diverse). :uskyldig:

Anne sa for siden:

Du og...*Hulk*:klem: *Trøste-trøste* til Marianne. Søren, fillern!!!!:p

Nille sa for siden:

puh jammen en travel dag....

har trent !!

Winsor Pilates Accelerated Body Scultping - 50 min
Winsor Pilates Upper Body Sculpting med vekter - 25 min

På det siste programmet bruker jeg nå 1/2 kg håndleddsvekter på første halvdel og 1 kilo manualer på den siste delen. Skal etterhver øke vekten til 1 kg på første halvdel også, men er ikke sterk nok enda.

Anne sa for siden:

Jeg er her...og skal prøve meg på en økt i dag også, men jeg har så vondt i skuldra og hofta mi:hylgrine:

Nille sa for siden:

Å stakkars Anne vennen !! :love:
Da MÅ du vær forsiktig !! Ikke gjør øvelser som gjør vondt. Følg Dagny så mye du kan !!
Hvis det gjør vondt er det bedre at du skipper hele greia. Ille om du skulle bli verre pga trening. Snakk gjerne med lege eller fysioterapeut om det er bra for deg å trene slik som dette. Blir helt forkymra jeg :snill:
[color=purple][/color]
Masse bli bra snart :klem: 'er fra meg

Anne sa for siden:

Takk skal du ha Nille, for omsorgen.

Nå har jeg syklet mine 10 min og gjennomført nesten alle øvelsene, bortsett fra der hvor skuldrene beveges mye.

Bortsett fra det med skulderen, så tror jeg ikke det er Pilates øvelsene som gjør at jeg har så vondt ellers. Litt støl i maven, men ikke mer. Eller jeg vet jo ikke, for det med hofta kommer nok fra ryggen.Så kanskje det er Pilatesen....:o

Jeg har jo så lyst....

Marianne sa for siden:

[color=teal][/color]
[color=teal][/color]
Ja, ja, ja...jeg gjør samme feilen igjen og igjen. Tror alltid at jeg er litt bedre nå, jeg klarer det i kveld, dette blir ikke så tungt..osv. Lærer aldri. Og så synes jeg det er småpinlig og ikke minst irriterende å ikke kunne gjøre alle øvelsene når jeg først er på trening da. :o
[color=teal][/color]
:klem: Takk for at du bryr deg! :)

Marianne sa for siden:

Forresten har jeg ennå ikke trent. Passer å trene litt senere.

Nille sa for siden:

Kom igjen jenter ! ;)
[font=Comic Sans MS][/font]
Så har jeg gjennomført treningsøkta idag og !
[color=#800080][/color]
Winsor Pilates Accelerated Body Scultping - 50 min
Winsor Pilates Upper Body Sculpting med vekter - 25 min

Anne sa for siden:

Flink jente du, Nille. Bravo for innsatsen din.:blomster:

Har bare syklet i dag. Tok Pilatesøvelser i går. Det får holde med den kroppen min nå, tror jeg:p

I morgen kanskje....:)

Mum 4 2 sa for siden:

Og i dag har endelig jeg også fått trent! Jippi! :)

Noe var litt vanskelig for en litt utrent kropp, men jeg fikk til nesten alt. Iallfall ga jeg alt jeg hadde for å få det til.;)

Varmet opp med oppvarming fra Kari Jaqueson video, så det ble litt kort oppvarming. Neste gang kjører jeg kondisprogrammet fra denne videoen som oppvarming (=20 minutter). Det er mest praktisk for meg å varme opp med video, siden småen ligger oppe og sover.

Marianne sa for siden:

Innrømmelse:

Har trent masse-masse Puls (aerboic med styrke) i det siste, og ikke så mye Pilates. :o Jeg trener magemusklene i stedet for push-up's på trening fordi jeg har vondt i armen. Det betyr at det blir doble doser med magetrening for meg, og jeg kjenner at jeg har blitt sterkere. Synes action og musikk når jeg trener er kjempegøy, mye lettere enn å ligge hjemme på gulvet med Pilates. Så lenge det er gøy og jeg trener nesten hver dag fortsetter jeg sånn. Jeg har ikke tenkt å slutte med Pilates men det kan jo bli litt mye...:p

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.