< Tilbake til oversikten

Blåbær-yoghurt :)

Tingeling sa for siden:

mmmm...
Etter siste utgave av mat&helse, ble jeg inspirert til å kjøpe inn blåbær til smoothie.
(jeg bruker vanligvis enten bringebær, jordbær eller bærmix - men blåbær er jo KJEMPEGODT)

Etter middag i dag hadde jeg lyst på en liten dessert - og VIPS - blåbæryoghurt... namnam :)

Blandet rett og slett litt Biola Naturell Yoghurt med en god del blåbær, og rørte rundt til bærene ble most... Trenger ikkeno søtstoff heller, for dette er ikke surt - bare friskt og deilig :D

også blåbær som er så SUNT DA !!!! :D:D:D:D:D

Iset sa for siden:

KJØPE blåbær? Hele Norge er jo stappfullt av gratis blåbær nå. ;) :D
Har ikke fått plukket selv, må ha bil, men skal prøve å få lånt en bil til helga! Siste sjans nå snart. Jeg bruker så mye blåbær at jeg sparer hundrevis av kroner på å plukke selv.
Lager smoothie hver dag, det er jo SÅÅ godt! :sikle:¨
Og datteren min på 2 år elsker naturell yoghurt med bær og evt litt splenda i.

Tingeling sa for siden:

Ja...

Men jeg bor i Bergen da. Og har ikke bil.
Veit ikke helt hvor nærmeste blåbærtue er.. Men det er kanskje ikke så langt?
Aner ikke.

hehe.
Dette må sjekkes opp.

Hvor lenge ER det blåbær?

Helene sa for siden:

er jo mange steder i nærheten av bergen med blåbær da..

så lenge du er utenfor sentrum tror jeg ikke det er noe problem.. mamma bor 15km fra bergen sentrum mitt i en blåbærtue.. skal ut til henne i dag.. kansje jeg plukker meg noe :D vi har bare bringebær her jeg bor.. litt blåbær men ikke mer en 10 bær om dagen ca:p var ute i øyene her for noen dager siden.. det var det sinnsykt mye blåbær..

vi ble sent ut i skogen av lærerne for å lage pil og bue og kom tilbake blå rundt kjeften alle sammen :P

er ikke bare barn som sporer av når de skal gjøre ting.. førskolelærere og :p kansje derfor vi trives så godt med barn?

Tingeling sa for siden:

Aha.
Jeg bor midt i sentrum.
Men det er da virkelig ikke noe i veien for å ta en buss til blåbærtuene!?! :D
[font=Verdana][/font]
Jeg vil plukke blåbær !! :D

Kristian sa for siden:

Hva med å ta fløybanen opp på fjellet, sikkert blåbær innover der... Har selv funnet blåbær helt oppe i 900 meters høyde her helt ute ved kysten. Har inntrykk av at det er mest blåbær i glissen skog.

themonk sa for siden:

Ny oppskrift:

Dette er beste yoghurten du har smakt:

• Bland Biola naturell (drikken) og kremfløte i ønskelig forhold
  • Tilsett frosne blåbær (gjerne andre frosne bær også)
  • Tilsett Stevia i ønskelig mengde
  • Bland med stavmikser

Vips: Low-carb yoghurt med fløteissmak! :D

kakemann sa for siden:

Du finner masse blåbær oppe på fløyen ;)

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.