Denne uken har alt gått galt.. jeg har ikke gått opp så mye i vekt men jeg føler meg jævlig.. kroppen har det greit.. skyldfølesen som er verst.
ble litt inspirert av lise sin overskrift :p
må bare få ut litt fustrasjon..
bare tanken på kjøtt med brokkoli og berné som jeg vanlig vis er kjempe glad i er kvalmene.. jeg orker ikke mer grønnsaker og kjøtt på en stund har rett og slett blirr for mye av det for min del.. orker ikke salat heller..
i dag har jeg spist: 2 grove skiver med servelat og salami, ostehorn med skinke og ost og pølsestappe, litt nøtter, en nektarin og en bocca.. masse mat.. og masse usundt..
men hva skal jeg gjøre? jeg orker ikke mer lavkarbo på enstund.. som lise sier så får man veldig lyst på det man går å tenke på hele tiden.. jeg har gått å tenkt på pizza, potetstappe lasange og ostehorn i 7 månder.. nå måjeg ha det..
kansje jeg klarer å komme meg på bedre veien om noen uker??
Må ikke gi opp med en gang. Ingen sa at det skulle være like lett til en hver tid. En idé kan være å sette deg ned og skrive ned nye mål. Mål som kanskje kan være nærmer og letter å nå. Eller finne ut hvorfor du er på dietten. Prate med venner. Finne nye motivasjoner.
Jeg vet selv hvor vanskelig det er. Jeg har ikke en gang funnet meg en diett. Men ned skal jeg. det er min motivasjon. Men følger for tiden ingen diett. Bare følger sunn fornuft og prøver å ikke stappe i meg mat. Lite men ofte. prøver å komme i gang med å trene, men sliter nok med det også. Men jeg gir ikke opp. Og det syns jeg heller ikke du skal.
gir jo ikke akkurat opp med en gang da :p, siden jeg har dreve på i 7 månder og 26kg og ikke rørt noe særlig karbohydrater på de månden.. hadde 3 eller 4 utskeielse.. som nå gjør at jeg er drit lei bare tanken på lavkabo.
Jeg syns du har vært kjempe flink. Og kan forstå at man blir lei etter en stund. og jeg lever med den troen jeg da at. en eller to utskeielser er lov.. bare det ikke blir ti. eller at det går så langt at man mister kontrollen på utskeielsene. Men du har kommet langt og har vært kjempe flink. Så det er lov å miste motet litt. bare du ikke mister det helt... :goodluck:
synes du har vært kjempe flink:) Du fortjener en liten pause. Men husk at den ikke må vare for lenge. Som regel vil du da dette inn i en vond sirkel som det ikke er lett å komme ut av.
Er nokså ny i dette gamet, men har slanket meg hundre ganger før på andre dietter.
Husk at dette skal være en livsstils endring:D . Har du prøvd å lese litt kokebøker, kanskje prøve noen ny retter.
Kanskje du kan tenke på matvarer som ikke gjør deg kvalm, til måltider? Eh, dårlig setning, men.. Jeg skjønner hva du mener. Under mine induksjoner har jeg blitt kvalm ved bare tanken på stekt egg og bacon..
Hva med litt lettere måltider? Cottage cheese med kanel og søtstoff, f.eks? Eller fiberrik med ost?
Er dette de eneste grunnene? Du føler ikke at du blir slankere, penere? mer stabilt humør og blodsukker? Bedre helse? Osv?
Hvorfor er det det du har lyst på for tiden da?
Kansje det er på tide å utvide reptoaret fremfor å spise loff?
Jammen, er det noe problem da? Der finnes sikkert hundre forskjellige lavkarbovarianter av pannekaker som du kan steke med flesk til. Tror til og med Guro har en langpanne oppskrift med fleks og pannekaker.
Kansje du trenger å legge til litt frukt? Du snakket en tid om at du ville legge til lit forskjellig til kosten din,- husker du hva jeg svarte: ....eh, det høres Lindberg ut..:snill: Les heller på alt hva du KAN spise og legg dette til i kosten din fremfor å spise melpannekaker og loff...
humøret var veldig dårlig på slutten veldig ustabilt faktisk. slankere og penere ja :D , blodsukkeret, ja jo.. blir ikke så sulten.. men det er det eneste. bedre helse trodde jeg var en virkning av at jeg har gått ned i vekt
loff er faktisk første gang jeg har spist i dag.. var lite å velge mellom i kantinen denne uken.. jeg vil egentlig ikke ha loff.. men grovt brød.
jeg liker enormt lite. jeg er kresen på grønnsaker.. glad i kjøtt.. og klarer ikke egg.
har prøvd lavkarbo pannekaker.. klarer det ikke.. kresen jeg ja. :o
Du trenger ikke svare noe. ;) Jeg hører du er lei og har bestemt deg, og det står du jo fritt til.:)
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.