Sugarpill sa for siden:
Vi skal jo helst velge hvitvin, og tørr sådan- noen som har tips om en god (og ikke så dyr) en?
Sugarpill sa for siden:
Vi skal jo helst velge hvitvin, og tørr sådan- noen som har tips om en god (og ikke så dyr) en?
Torkil sa for siden:
Hei
Polet har oversikt over innholdet av sukker i vinene sine ( OBS angis i gram pr liter - normalt 2-5 gram for hvitvin eller 0,2-0,5 pr 100 mg )
Tariquet i 3 liter er billig og lavkarbo. Litt bedre og litt dyrere Petit Chablis også i papp.
Tariquet [url="javascript:openPopupDetail()"][/url]Pris: 309,90Pris pr. liter: 103,30 Flaskeinnhold: 300 clKarakteristikk: Lys strågul. Ung fruktighet med innslag av sitrus og modne epler.Fylde: Friskhet: Sødme: Bruksområder: Produsent: Dom. grassaGrossist: Best Buys International ASDistributør: Vin & Sprit Distribusjon AsLand/Distrikt: FRANKRIKE , CÔTES DE GASCOGNE Råstoff: 50% UGNI BLANC, 50% COLOMBARDProduksjonsmetode: Lagring: IKKE FAT- ELLER FLASKEMODNING FØR SALG.Alkohol: 10,50% vol.Sukker: 4,20 g/lSyre: 4,60 g/lLagringsgrad: KONSUMFERDIG, BØR IKKE LAGRES
Pris: 434,90Pris pr. liter: 144,97 Flaskeinnhold: 300 clKarakteristikk: Konsentrert med flott eplepreg i duft og smak. Konsentrert og fyldig.Fylde: Friskhet: Sødme: Bruksområder: Produsent: Cave des Vign. de ChablisGrossist: Best Buys International ASDistributør: Vin & Sprit Distribusjon AsLand/Distrikt: FRANKRIKE , BURGUND Råstoff: 100% CHARDONNAYProduksjonsmetode: Lagring: Alkohol: 12,00% vol.Sukker: ca 3 grSyre: Lagringsgrad: KONSUMFERDIG, MEN KAN FORTSATT OPPBEVARES
Sugarpill sa for siden:
Tusen takk! Jeg har allerede kjøpt denne, etter råd fra dama på polet: www.vinmonopolet.no/is-bin/INTERSHOP.enfinity/eCS/Store/no/-/NOK/DisplayProductInformation-Start;%24sid%24QwedWEMGGsuLie5z6G09i53xHyoTIlBl?ProductID=tfsKCgo61C0AAAEDlTfmNA5z&PageableID=gcsKCgo6UAwAAAEFMOGemc_p&PageableName=Matches&PageNumber=0&searchtype=meny&butikk_key_navn=&butikk_key_id=
Hva tror dere om den? Sukker: 1,10 g/l
Torkil sa for siden:
Hei
Bare sånn litt nysgjerrig. Hva mener du med moderert ketolysekur ????? . Ketolysekuren er enten eller ( les man er i konstant ketose - selv om noen tåler 40 gr. KH andre bare 15 gram)
Vennlig Hilsen
Torkil
Sugarpill sa for siden:
Hehe. Det jeg mente med moderert ketolysekur er at jeg spiser over 15 gram karbo om dagen, jeg holder meg lett i ketose med 30-35, siden jeg er i veldig mye aktivitet, og vet av erfaring at jeg kan gå ned på det karbonivået. Ellers følger jeg jo alle reglene til ketolysekuren. Siden boka er lånt bort kan jeg ikke sjekke akkurat hva som sto der nå, men på ketolysekuren skal man vel iallefall holde seg på rundt 15 en stund, og så øke når man skal over på vedlikehold? Jeg har vært av og på ketolyse de siste månedene (en del sprekker p.g.a spiseforstyrrelse), og har funnet ut at det er mye lettere for meg å følge kuren uten å sprekke når jeg har litt flere karbohydrater å rutte med om dagen.
Egentlig er vel det jeg driver med i tråd med din filosofi, så kanskje det blir feil å kalle det "moderert ketolysekur", jeg kalte det nå det for sikkerhets skyld, i fall noen skulle mene at jeg ikke var "ordentlig" på ketolysekur siden jeg spiser mer enn 15 karber om dagen (men er i ketose hele tiden). :)
Så vinen jeg hadde kjøpt grei ut?`
Sugarpill sa for siden:
Et spørsmål til: Hvis det står 1,1 gram sukker pr. liter vin, betyr det at den har 1,1 gram karbohydrat pr liter også? :confused: Eller er det andre ting i vinen som gir karbo også?
Nille sa for siden:
Ja, det skal bety at det er 1.2 karber pr liter. Det va'kke mye nei !!:p
[font=Verdana][/font]
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.