< Tilbake til oversikten

Krom virker stabiliserende på blodsukkret.


#2

Iset sa for siden:

Zuulroy er en racer på disse artiklene:) Mye spennende lesning fra den kanten :D

når det gjelder krom, er det mange som gjør den feilen å ta for lite. på esken står det 1 tablett/kapsel daglig, men husk at dette kun er FOREBYGGENDE DOSER. dette gjelder de fleste tilskudd. Har man mangel MÅ man som regel opp i større doser enn det som er oppgitt!!

hos meg er det 3-400 mg som gjelder, altså rundt 3 tabletter daglig. det går nemlig bla på vekt. er man veldig overvektig, må man ta mer av de fleste tilskudd. akkurat som hos dyrene :p


#3

Kristian sa for siden:

Jeg har erfart at kromtilskudd uten magnesium ikke virker på meg, så derfor mener jeg at en bør velge kromtilskudd som også inneholder magnesium, hvis du da ikke tar magnesium gjennom andre tilskudd da. Det er viktig at vi har riktige mengder med mineraler i kroppen for optimal forbrenning.

Det siste jeg har hørt nå er at jod er nødvendig for at tyroksin skal virke. Tyroksin er ett stoffskiftehormon og er dermed nødvendig for forbrenninga.


#4

Skorpia sa for siden:

DETTA HAR VI KVINNFOLK GREIE PÅ VETTU:cool:
Veldig mange kvinner tror de har lavt stoffskifte når de ikke klarer å gå ned i vekt,men sjelden viser prøvene noe(inkludert meg) 6-7 år siden.
Det som er nytt er at det viser seg at det finns en masse insulinresistente mennesker rundt omkring. 60% av de med høyt blodtrykk er f.eks insulinresistente.
Jod er også en viktig sak,men ikke så viktig i dag lengre,fordi alt salt er tilsatt jod,pga at tidligere fikk noen som ikke spiste fisk struma.
I dag kan du leve bra uten fisk fordi alt salt er tilsatt jod,hvis du da ikke kjøper det uten jod,men det pleier folk bruke til å farge tøy.
Herbamare,Lo-salt-seltin inneholder alle jod.
Men uansett fisk er både godt og sundt:-)


Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.