< Tilbake til oversikten

Musikk-uansett-sjanger-tråden

Alfie sa for siden:

Siden jeg er litt på forsker'n for tida hva musikk angår, starter jeg en musikktråd likegodt. Hva hører dere på for tida? Noe som ikke ligger på VG-lista top tjue? Tips til ei gammal tante?

Her er hva jeg sitter med på øret for tida:
Jeff Buckley's versjon av Cohen's "Hallelujah". Fullstendig naken og sårbar og utrolig sterk.
Zappa og Steve Vai's versjon av Zappa's "Sofa". Elektrisk. Fantastisk.
Zappa og Michael Hedges versjon av samme. Akustisk. Ikke mindre fantastisk.
Zappa's versjon av "Ring of Fire". Helt uvirkelig morsom.
Zappa og Sting i duett.
Tom Waits og Bette Midler's versjon av "I never talk to strangers"
Hendrix' reggae-versjon av "Stairway to Heaven"
Noen bedre? :D

Nille sa for siden:

Akkurat nå om dagen trenger hodet mitt rolige bølger etter jobb....

Og da har jeg hørt en del på Eva Cassidy - "Eva by Heart" albumet. "Blues in the Night" - "Say goodbye" - "You by heart" - "Me is a healer"

Eva Cassidy døde av kreft for noen år tilbake. Mener det var NRK som sendte en dokumentar om henne - et TV team hadde fulgt hennes siste år. Gripende program - og jeg fikk øynene opp for ei mektig dame med stort talent og stor stemme......

Areola sa for siden:

I morgen kommer kaizers orchestra ut med nytt album! Den har fått femmer i vg og sekser i dagbladet og jeg gleder meg som en liten unge!

For de som aldri har hørt trenger de nok mer enn en gjennomlytning, de er litt.. litt "spesielle", men de rocker live!

Alfie sa for siden:

Ja, Eva Cassidy er helt fantastisk. For meg er hun vintermusikk og gjerne midt på natta når jeg sitter aleine oppe ved PC'n med et vinglass og hodet fullt av tanker. Deilig.

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.