Iset sa for siden:
For det gjør den jeg nettopp kjøpte, nemlig. Kan jo ikke bruke den til NOE. Den er kaldpresset, men kostet under 50 kr (de hadde ikke andre sorter der jeg var).
:eek:
Iset sa for siden:
For det gjør den jeg nettopp kjøpte, nemlig. Kan jo ikke bruke den til NOE. Den er kaldpresset, men kostet under 50 kr (de hadde ikke andre sorter der jeg var).
:eek:
Areola sa for siden:
Jeg har kjøpt to forskjellige, fedon's og en annen gul flaske.. den gule flaska smakte høgg!Jeg har aldri kjent smaken på rapsolje med fedon's, men på denne smakte ALT æsj-æsj.. så den står fortsatt i skapet, jeg kjøpte fedons istedet, tenkte jeg kanskje kunne bruke den andre til steking..
Summer sa for siden:
Det kommer an på hvem som har produsert den og hvor rapsen er høstet. Jeg har slått meg til ro med Fedon sin. Den er jeg veldig fornøyd med! :) (er den direkte vemmelig kan den være gammel/produskjonsfeil. Det har vi opplevd en gang.
Nena sa for siden:
.. er Odelia rapsolje med sitron - bruker den på salater, i frokostpannekaker, smoothies osv! Jeg har også vært borti rapsolje som har smakt pyton, men denne er i alle fall kjempegod - er norsk og kaldpresset :) !
Mum 4 2 sa for siden:
Jeg har prøvd Odelia rapsolje (uten sitron vel og merke) og den var god. Har brukt den i smoothie og lagd majones av den. Godt. Storepoden på 2 år kunne spist opp all majonesen med en gang han.
Men sist jeg kjøpte var de tom, og kjøpte da coop rapsolje. Lagde majones, og fysj den var jo ikke spiselig jo.
Så kvaliteten kan være veldig forskjellig.
Iset sa for siden:
Okei da skal jeg prøve Fedon eller Odelia sin. :D
Denne smakte rett og slett akkurat slik som FJØS lukter. :eek:
jeef-micro sa for siden:
hørtes ikke noe serlig ut nei Iset... min rapsolje er av merket zeta... ikke no galt med smaken på den i allefall... Du kan jo ta den med til butikken og bytte den, for det skal ikke smake vondt av meten man kjøper...
Ruska sa for siden:
jeg har kjøpt min på Meny - kaldpresset Rapsolje, og jeg synes den er veldig god jeg !
Mere smak enn olivenolje. Men det er jo en smaksak når det gjelder oljer også, jeg liker at de har litt smak, men "fjøs" det hørtes ikke godt ut ;)
Summer sa for siden:
Jeg måtte liksom bare innom for å skryte av den fengende overskriften:
Skal egentlig rapsolje smake fjøs? :_punk: Knallbra Iset! :lol:
Iset sa for siden:
Hehe den beskriver det egentlig helt perfekt. :p
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.