< Tilbake til oversikten

tilbereding av laks? nedkjøling og oppvarming?

Aline sa for siden:

hei.

et lite spm fra meg :)
jeg har tenkt å lage laksepasta ikveld, men det må gå rimelig fort, så jeg lurer da på om det gjør noe om jeg baker laksen i ovnen nå, avkjøler den, for så å varme den litt opp igjen ikveld samtidig som jeg :o koker pastaen? :o (bare littegranne pasta, altså ;) )

til det tenkte jeg å bruke fedons karridressing og litt stekt sjampingjång (jeg giiir opp å stave det :p )

men altså spm mitt er om laksen smaker dårlig eller ikke burde varmes opp igjen på den måten?

noen som har prøvd eller bare vet? :)

Karin sa for siden:

Jeg har ikke prøvd å varme opp igjen, men jeg ville tro at fisk generelt er best om den spises nytillaget.

Men man bruker jo fiskerester i grateng og plukkfisk og sånt, og det går jo bra. Det er kanskje verdt et forsøk?

Karin sa for siden:

Det er i hvert fall ikke farlig! Avkjøl den så fort som mulig i så fall. Legg den f eks i en skål og sett skålen i kaldt vann, helst isvann.

Aline sa for siden:

okidoki :D takk for tips :klem:

Helene sa for siden:

menne, skal du være vekke fra huset før du skal spise, vist ikke så er det jo ikke mye arbeid å steike den i ovnen og så er den nystekt når du skal ha den.. tar jo bare 1 min å gå ut putte den i ovnen sån at den er ferdig til du har planer å ha pastaen ferdig.. kan jo nesten til og med skjere den opp i de bitene du vil ha før du steker den og.. bare en liten tanke

hede sa for siden:

nå er min mening om laks, som antagelig er totalt uinterressant i denne anledning, at laks faktisk smaker best og mest avkjølt.

hede

Aline sa for siden:

tanken var å kunne få i seg maten fortest mulig etter hjemkomst ;) :)
jeg skal avgi rapport :)

Karin sa for siden:

Min egen konklusjon er at laks er best varm, kald, kokt, stekt, grillet, røkt, gravet.....

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.