< Tilbake til oversikten

Forslag til klubb-mat?

Vikki sa for siden:

Hjelp !! Jeg skal være vertinne for vin-klubben vår imorgen. Vi har tidligere alltid servert ost og kjeks. Nå er de fleste imidlertid lei det, og vi er enige om å kutte det ut en periode.
Og det er her jeg trenger forslag!:)

Det skal ikke være "middag", altså varm mat med stor oppdekking..
Helst noe " fingermat ", som vi kan kose oss med utover hele kvelden...

Noen som har noen gode forslag?

Helene sa for siden:

grønnsaker med dipp? fonue? ikke komme på flere akkurat nå

Vikki sa for siden:

Grønnsaker m/dipp er jo herlig. Hadde tenkt å lage det ved siden av, men føler jeg må ha " någo attåt ".:)

Flere tips mottas med stor takk ? :D

Nille sa for siden:

Har du sett i oppskrifts forumet ??? HER er det mange ideer ! :sikle:

Vikki sa for siden:

Ja, har vært og leitet litt innom oppskriftene.. Er bare konfekter og slikt... Jeg hadde tenkt meg noe mer mat-aktig, jeg da...:) :)

Vikki sa for siden:

Joa, har vært der. Er enig med deg, mye snadder der !! :D Var forresten under snacks/kosemat at det bare var konfekt...Men jeg er på jakt etter noe som ikke er full middag, og heller ikke kaker og slikt.Tenkte å lage til grønnsaker m/dipp, (det er jo alltid suksess), men trenger noe mer "mat" (proteiner) liksom:) :)

Helene sa for siden:

ost og skinke ruller?
asparges med spekeskinke rullet utenpå?

Vikki sa for siden:

Ja, det høres deilig ut, også så enkelt da !!! :D

Kjekt når noen kan hjelpe en å tenke, av og til stopper bare fantasien opp!!:) :)

hede sa for siden:

en prottis shake pr mann (kvinne) ved siden av grønnsakene må vel slå an. de kan velge mellom sjoko-, jordbær- eller vaniljesmak.

lykke til :D

hede

Nille sa for siden:

Kom plutselig på noe jeg pleier å lage når jeg har lavkarbo tortillas. Du kan bruke vanlige.

Du trenger en stekepanne som har diameter omtrent samme størrelse som tortillaen. Bruker du små tortillas er 20 cm stekepanne og 2 egg passe. Bruker du litt større tortillas er det greitt med 3-4 egg alt etter størrelsen.

LAKS & EGGERØRE RULLADER

Lag "eggerøre-pannekaker" - hver av av 2 egg, 1 ss fløte, salt & pepper. Stek på begge sider og legg til kjøling. Del hver "pannekake" i to på tvers.

Legg en tortilla underst. 1 tynt lag issalat eller annen salat/ruccola på ene halvmånen, smør majones på salaten, legg på 1/2 eggepannekake og noen skiver røkelaks oppå der igjen. Hvis du bruker issalat eller vanlig salat i bunnen gjør det seg godt med et par blader ruccula oppå lasken igjen. Bergynn å rulle fra den siden du har fyllet. Det vil forskyve seg litt, det er derfor du ikke skal legge noe på den andre halvdelen. Pakk "pølsene" tett inn i matpapir eller gladpack og legg til kjøling i kjøleskapet. Rett før servering stikker du lange tannpirkere gjennom rulle på tvers og skjærer i skiver (sånn at det er 1 tannpirker tvers igjennom hver skive). Legg på fat og server !

Jeg pleier av og til og lage slike fylte tortillas til matpakke lunch på jobben. Da skjærer jeg dem ikke i skiver altså. Jeg får aldri ha dem i fred !

:sikle:

Vikki sa for siden:

Nå er vin-klubben overstått...Vi stooorkoste oss.(Jeg med vannglasset mitt!!)

Jeg endte opp med å lage et stort fat med gode grønnsaker, og to forskjellige dipper. I tillegg lagde jeg et fat med "finger-mat".

-Jeg kuttet løvbiff i 2x2cm. ruter, gratinerte med ost, og med la en halv cherrytomat på toppen. Holdt alt på plass med en coctail-pinne.

-Jeg lagde ruller m/ skinke og ost rundt en asparges. ( takk Helene!) :)

-Ruller m/kalkun og ost.

-Og jeg kjøpte tortillalefser m/urter og hvitløk, smurte pesto over dem, og dekket med grillet skinke. Rullet dem sammen og skar i skiver. Denne smakt jeg ikke, pga. tortillaen, men damene elsket dem.(Nille, ser du var innom igår med et godt tips, den skal jeg jammen prøve ved en annen anledning. Takk!) :)

Alle fatene ble tømt,(jeg hadde MYE mat) , så det må jo bety at det smakte!!:D

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.