Sunn som jeg jo har blitt så prøver jeg jo også å overføre litt av kunnskapene mine på neste generasjon. Derfor kjøpte jeg ikke snop til han i det hele tatt til filmen.
Resultat: Sønnen min fikk ikke sett på filmen. Han satt bare å tittet på hva ALLE rundt oss åt. Det knitret og knaset i alle seter rundt oss. Og lukta. Søtt, søtt, søtt....
Jeg henledet ofte oppmerksomheten hans tilbake til filmen, men han klarte ikke å konsentrere seg om filmen i det hele tatt.
Det endte med at jeg fikk dårlig samvittighet for at jeg ikke hadde handlet snop til han. Følte meg som en dårlig far. Hvorfor skal jeg gjøre sønnen min annerledes enn andre (flertallet)? Kan man skape mobbeofre på den måten? Han følte seg nok veldig utafor stakkar.
Det lureste er nok å finne alternativer i slike situasjoner.
Kansje du kan kjøpe en boks med nøtter (sån plukk selv fra nøttefabrikken)?
Det gir vi som lørdagsgodt til sønnen vår, og han elsker det! Han spiser pistasjenøtter, macedamia, cashew, chilinøtter, - også får han noen youghurt nøtter oppi også (og kansje en sjokoladenøtt eller to...;))
Det viktigste er jo at de har noe å putte i munnen når de andre har det.
Hvordan er det med sånn barnekino,- er lysene av eller på der?
(som drikke, så går det jo an å ha med en flaske med vann, eller bris med smak (det er brus her i huset) eller kansje lightsaft på flaske?
Nøtter er et knallbra tips ja, det får vesla mi også. Ikke gjør den tabben jeg gjorde, ved å gi sukkerfri sjokolade. Jeg kjøpte en Atkins-sjokolade til henne, og dumme meg kom jo ikke på at man kan få magesjau av det, så resten av kvelden gikk med på å skifte bleier. Stakkars liten. :(
Nå blir det nøtter fremover! Oppskåret frossen frukt er også en suksess her i hjemmet, men det er vel litt praktisk på kino da.
Ja neste kinotur vil bli litt bedre planlagt enn sist. Med medbragt "snop".
Ellers regner jeg med at dere alle vet at små barn (under 4) ikke må få nøtter. Regner med at vesla di Iset er under 4 siden hun bruker bleier. Da er ikke nøtter anbefalt.
Ja jeg vet det, det er kun pga faren for kvelning (og evt allergi men det har hun ikke, heldigvis). Så jeg begynte smått med malte nøtter, så oppdelte. Hun kan spise alt mulig uten å sette det i halsen, så jeg er litt avslappet der. Nøtter går helt fint. :)
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.