Har noen prøvd den karboteller- softwaren som er til salgs på Atkins.com? Vet at det finnes gratisprogrammer på nett som fitday, men jeg skulle gjerne hatt et som ikke var avhengig av internettilkobling, jeg har ikke alltid tilgang på det nemlig.:)
Har ikke prøvd Atkins-software, men hvis du har tilgang på Internett, så finnes det en pc-versjon av Fitday (riktignok ikke gratis, men ikke svinedyr heller) som du kan laste ned på din egen pc og bruke der, uten å være logget på Internett. Det gjorde jeg, og jeg har vært veldig fornøyd med det. Betalte med visa og fikk laste ned programvaren med en gang. Det er flere her som bruker Fitday, det kan være en fordel mht å få svar på ting man lurer på ...:D
Hva koster denne pc-versjonen av Fitday, da? :) Jeg har jo tilgang på nett, men ikke daglig, og vil jo helst ha noe der jeg kan føre inn alt hver dag.:)
Jeg kjøpte Atkins Carb Counter for PC for noen dager siden. Programmet kostet 30 dollar (ca. 200,- kroner) og jeg lastet det ned fra nettet. Innkjøpet gikk smertefritt.
Programmet er enkelt. Både i bruk og funksjonalitet. Men husk, for 200,- får en ikke ekstremt verdifull programvare.
Produktet inneholder bra karblister for USA, men litt mindre verdifulle for oss. Hvem vet vel hva en ounce, oz og pound er? Det beste er derfor å legge inn data fra norske lister etterhvert som en har behov for det.
Vekt og inntak av karbs registreres. Da får du etterhvert en statistikk som kan være grei å se tilbake på.
Hvis du ikke forventer mye er dette en grei programvare. Men husk, for 200,- får du ikke mer verdi enn 200,-. Ditt valg, jeg ville ha kjøpt den igjen.
100 gram = 3,5 oz - det er stort sett denne enheten som brukes. Da har tar jeg bare antall gram og ganger med 0.035 - og vips, så har vi oz !
Jeg bruker Fitday og har lagt inn en gu bråte med norske varer der. Kunne også ønske det fantes en norsk side.... Det som finnes på norsk er så dårlig og ikke laget for lackarbo dessverre.
Tusen takk for svar! :) Hadde regnet med å måtte legge inn norske matvarer uansett. Gir dette programmet en fullstendig beregning av næringsinnhold, sånn som Fitday? Sånn at jeg kan se hvor mye proteiner, fett og kcal jeg har fått i meg? Eller teller det bare karbohydrater?
Når jeg skal legge inn norske matvarer i disse programmene, kan jeg da gjøre det i gram?
Jeg bruker Helsevakten, og den er tilpasset norske forhold. Programmet fokuserer i hovedsak på kaloriinntak, men antall gram karbohydrater oppgis dersom du klikker på hver enkelt matvare du har plottet inn. Summeringsfunksjonen går dessverre på prosenter, men du kan enkelt regne ut totalt gram karbohydrater ved hjelp av en egen kalkulator.
Det koster litt mer enn de andre programmene som er nevnt her, men jeg er veldig fornøyd med investeringen. Man kan også laste ned en demo på denne hjemmesiden: www.nutris.com/norge/firstpage.asp
Endte opp med å kjøpe Fitday, og er superfornøyd! Mye å sette seg inn i da..Men supert! Mye bedre enn helsevakten, som jeg har prøvd. Helsevakten er fullt av feil, f.eks når det gjelder å regne ut hvor mye man forbruker når man mosjonerer. Og beregningen av hvor mange kalorier man forbruker er ikke helt god den heller. F.eks regner Fitday ut at jeg forbruker 2800 kcal i døgnet med min nåværende vekt og aktivitetsnivå, mens Helsevaktens beregninger kom på rundt 2100. :confused:
[font=Verdana][/font]
[font=Verdana][/font]
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.