< Tilbake til oversikten

Hva mener du er et "Must"

HildeR sa for siden:

når man går på Atkins dietten.......Hva mener akkurat DU at bør finnes i ethvert kjøleskap/frys når man går på atkins ??

Har akkurat nå bestemt meg for og utsette dietten litt, fordi jeg enda ikke har helt peiling på hvor mye man kan spise av hvilke ting......
Tror jeg skal lage meg en plan jeg ;) ;) for hele uken på en gang.......Nytter ikke og stå her dag og ikke være sikker på hva man gjør...

Og i den sammenheng håper jeg dere alle legger inn hva dere syns er et absolutt "must" og ha i kjøleskapet under en slik diett..??? (altså atkins)

Dette kan hjelpe en litt forvillet sjel vet dere :o :o

HP sa for siden:

En stor bolle med blandet salat! :ja:

Lennor sa for siden:

Grønnsaker.....Broccoli og Blomkål :D

Nille sa for siden:

Skriver under på grønnsaker (brokkoli, blomkål bl.a.) og salatgrønnsaker (ikke issalat) cherrytomater, tomater (de to sistnevnte ligger på benken sammen med avocado og en bolle med sitroner), agurk, paprika, vårløk (mindre karber en gul løk), selleri (både til salat og snacks)........også philadelphia ost (kan brukes til så mangt), egg, smør, rømme, creme fraiche, kremfløte, meierismør (mitt står på benken det da) og vanlig ost (jarlsberg eller god cheddar. Har også mozzarella og parmesan nå om dagen)..... en diiiiiiiiger karaffel med kaldt vann med sitronskiver i.....

Kunimundur sa for siden:

I kjøleskapet:
4-5 sortar friske grønsaker

• noko av dette:
    Egg
    Gulost
    Cottage cheese
    Olivenolje
    Kokt skinke (skalkar)
    Kabaret
    Reker i lake
    Røykelaks
    Postei (med lite karbo, sjekk innhald på pakken, det kan variere med varemerke)
    Majones (ikkje lettmajones)
    Div. ost

I frysen:
Fisk og kjøt i stykke som er lette å ta opp.
Oppkutta grønsaker, f. eks.
Brokkolitoppar
Franske steikegrønsaker
Asparges
Oppskoren sopp

Håper dette kan hjelpe deg til å sjå lyst på å setje i gang. Eg synst du starta bra, eg, :) berre pluss på grønsaker, så har du det.

Iset sa for siden:

De viktigste tingene jeg må ha i hus er bla:

*Meierismør
*Kremfløte
*Seterrømme
*Ost!! (både hvitost og smøreost)
*egg!!
*skinke, kjøttdeig og bacon
*brokkoli
*blomkål
*rosenkål
*frosne usukrede bær
*Splenda
*Majones
*Cottage cheese

HildeR sa for siden:

tusen takk for kjempegode svar...........

dette hjelper meg utrolig masse til og få satt opp en kostplan..........

Men kom igjen folkens...........flere gode forslag mottas med takk....:)

Iset sa for siden:

Et utrolig godt tips jeg har benyttet meg mye av selv (og fremdeles benytter meg MYE av):

Les dagbøker!!! De her inne altså. :D
Jeg tråler ofte gjennom mange dagbøker der brukerne har skrevet opp detaljerte menyer hver dag. Skulle ønske ALLE gjorde det! Selv skriver jeg også inn hva jeg spiser, og dermed kan jeg gå tilbake i min egen dagbok og få ideer av meg selv hehe. I går leste jeg dagboken min fra begynnelsen (halvannet år tilbake!!) og fikk en haug med kost-tips fra meg selv.

Kunimundur sa for siden:

Same erfaring her...

Amica sa for siden:

Eeeeegg :p :sikle: namnam..

guro sa for siden:

I tilegg til mye av det som er nevnt har jeg alltid løk i kjøleskapet, noe skal en bruke rot-skuffen til :p , også lime/sitroner - det er godt å drikke.

HildeR sa for siden:

:) :) må flire litt av at du fikk tips av deg selv da...........hehe

HildeR sa for siden:

Disse matvarene dere spiser her, spiser dere dette i fase 1 også eller ??

Nille sa for siden:

Av de matvarene folket har ramset opp kan du spise alt unntatt bær og cottage cheese på Atkins fase 1 (induksjon). :)

mofe sa for siden:

All verdens grønnsaker
All verdens kjøtt
Egg
Meierismør
Fløte, rømme, creme fraiche, kesam, yohgurt naturell

:)

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.