< Tilbake til oversikten

Tilslørede lavkarbo-piker?

Iset sa for siden:

Fikk en ide nå nettopp, men vet jo ikke om det blir godt for jeg har ikke prøvd det.

Hva med å lage en variant av bondepikene slik som dette:

Ristet soyabrød, evt som har ligget en dag eller to på en tallerken og blitt veldig hardt, kjøres i kjøkkenmaskin til smuler. Bland smulene med søtstoff og evt litt malte/hakkede nøtter. Lag evt lavkarbokjeks og knus dem istedet (vet det er en oppskrift i Atkins' kokebok).

Lag mos av bær istedetfor eplemos. Smak til med søtstoff.

Bland lagvis med pisket krem og strø litt hakkede nøtter på toppen.

:)

Nille sa for siden:

:sikle:

Summer sa for siden:

Det hørtes jo bare himmelsk ut! :)

(...og stilig navn..;))

Jeg vil jeg vil jeg vil begynne å tåle melkeprodukter igjen....

Marianne sa for siden:

Takk Iset! Nam...

[color=teal][/color]
Forresten så smugtittet jeg i vedlegg til Norsk Ukeblad denne uken, og der hadde fedon en bondepike-oppskrift.

Karin sa for siden:

Hørtes deilig ut!
I fjor da jeg gikk på induksjon, lagde jeg en variant med rabarbra (jeg har latt meg fortelle at den originale oppskriften vant en oppskriftskonkurranse i et ukeblad en gang, og den var ikke med eple, men rabarbra!) og knuste fiberrik. Helt ok. Rabarbragrøt lager jeg fremdeles med 4 stilker som skjæres smått, ha i ca 1/2 dl vann og søtt etter smak, kokes til rabarbraen er mør eller går i biter. Blander inn ca en ts gelatinpulver oppløst i litt lunkent vann for å tykne den. Funker med fløte og til bondepiker.

Christian sa for siden:

Hei!
Lagde idag en litt annen versjon av de tilslørte bondepikene....
Jeg har funnet eplesyltetøy på Ica, EuroShopper sitt eplesyltetøy (ca 18g karbohydrater pr 100g), men med 2 teskjeder blir det beskjedent allikevel. Pisket krem og mørk sjokolade.

pisk 1-2 dl kremfløte
2 ts søtningsmidler (candarel feks)
riv 2 ruter av den mørke sjokoladen (86% kakao gir ca 17 g karbohydrater pr 100g)

legg litt krem i bunnen av et glass (Irish coffee glass feks)
legg 2-4 ts eplesyltetøy oppå
legg ett lag krem til på toppen
strø sjokoladen over
NYT!

håper den faller i smak (jeg er selv på ketolysekuren og "ramlet" ikke ut av ketosen etter denne!

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.