< Tilbake til oversikten

Mulig jeg er litt nedsnødd

Pianoman sa for siden:

..men kan noen gi meg en liten liste med mat der det er O karbohydrater?
Mat, råvarer, eller ingredienser med NULL og NIKS karbohydrater.

Takker og bukker :)

Vennlig hilsen
Robert

Nille sa for siden:

Du er ikke nedsnødd. Det finnes alltid spor av karber i maten, - men er det under 1 gram pr 100 gram er de ikke forpliktet til å oppgi det. Det beste er å regne 1 karb uansett når det står 0 karber på pakka. (for å være sikker, - mange 0.5 blir mange karber tilslutt !!)

Har ikke noen liste, men om du tar en titt på NÆRINGSTABELL - 285 norske matvarer
er det bare å følge rubrikken for karber nedover, så ser du hvor det er lite eller ingenting !
Ost, fisk og kjøtt, kylling og oljer har lite eller ingen karber. Og det stemmer stort sett med "regelen" at de karbene du spiser skal bestå av grønnsaker !

Som jeg har forklart tidligere er det viktig å spise grønnsaker, - å ha et sunt variert kosthold. Det er ikke noe mål i seg selv å ligge på 0 karber. Du tar ikke fortere av for det (viser Atkins sin forskning gjennom 30 år og 70000 pasienter). SPIS GRØNNSAKENE DINE - det finnes ingen god unnskyldning til å lavære !!

:)

Summer sa for siden:

Signerer. Veldig veldig viktig! :ja:

Pianoman sa for siden:

Hehe..takk snille deg. Føler jeg er flink til å å spise grønnsaker. Jeg wokker ganske mye grønnsaker til middag. Bruker wok grønnsaker til alle middager. Tilsetter litt rømme og chilli. Blir supergodt. Har funnet en stooor pose med frosne grønnsaker på Smart Club jeg liker godt. Er ikke så mye ferske grønnsaker om dagen, men frosne duger de? Ellers spiser jeg mye kjøtt. Elsker grillet nakkekotelett, kylling og skinke. Denne dietten passer perfekt, så lenge jeg ikke rører sukker og mel. Rører jeg litt sukker, så er jeg hardt ute på kjøret igjen. Har et mål om ikke å røre mel, eller sukker før 2 desember.

Trenger noen tips til mellommåltider da. Ikke så lett å finne på noe der.. Er yougert OK?

Dette forumet er nesten litt skummelt. En blir jo helt avhengig:eek:

Summer sa for siden:

:lol: Kjenner til avhengigheten ja..;)
Det er bra du spiser godt! :klem:

Ruska sa for siden:

[quote=Pianoman]Hehe..takk snille deg. Føler jeg er flink til å å spise grønnsaker. Jeg wokker ganske mye grønnsaker til middag. Bruker wok grønnsaker til alle middager. Tilsetter litt rømme og chilli. Blir supergodt. Har funnet en stooor pose med frosne grønnsaker på Smart Club jeg liker godt. Er ikke så mye ferske grønnsaker om dagen, men frosne duger de?

Frosne grønnsaker er helt fint :) De beholder faktisk bedre på vitaminer når de er frosne, det gjelder i det minste brokkoli.

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.