Noen som har noen erfaring med planteekstraktet Hoodia her? Leser at det skal være det nye naturlige slankemidlet som hemmer apetitten noe voldsomt. For mer info se:
Hei. Jeg har lest masse om Hoodia. Desverre finner jeg ikke magasinet jeg fant det i, men det er masse stoff på nettet om denne planten. Jeg bestilte også Hoodia fra USA, men de ble stoppet i tollen. Jeg har sjekket med matvaretilsynet og dette er ikke godkjent som helsekost og derfor forbudt å importere til Norge. Jeg er ikke et sekund i tvil om at dette virker. Afrikanske jaktmenn brukte planten når de skulle på jakt for å dempe apetitten. De kunne gå dager uten mat og planten sørget for å dempe sultfølelsen. Overvektige afrikanske barn fikk også denne planten for å gå litt ned vekt. Jeg tror Pfizer eller Roche har kjøpt alle rettighetene til planten, slik at de meste som er på markedet i dag kan være fake. Planten holder bare til et bestemt sted i Afrika (hos en liten stamme) Men finner du ekte Hoodia - inn i Norge, kan du glede deg. Si fra til meg da, for jeg vil også SVÆRT gjerne prøve dette. En bit av ekte Hoodia plante tar bort apetteten i 24-48 timer. Hoodia i piller er nok ikke så effektive, men for all del.
PS: Hvis noen har prøvd dette eller fått tak i det, vil jeg gjerne snakke med vedkommende. Jeg er frilansjournalist og vil skrive om dette for et helsemagasin.
Joa, har lest masse om dette på det andre forumet jeg jer medlem av (canadisk/amerikansk). Det var visst populært i USA en stund ("hoodia-craze" sa de). Og gjengs oppfatning blant de som har prøvd er at det virker på apetitten. Men det virker kun or de som har det problemet at de spiser for mye. De fleste som går på lavkarbo har ikke problem med å spise for mye..... ketose etc virker jo på samme måte som hoodia da :snill: Det funker altså ikke slik at man blir tynn av å ta pillene !
Det er vel egentlig et middel som IKKE anbefales til lavkarbere, men til de som teller kalorier - de som gjerne har et stort kaloriunderskudd og dermed går rundt og er sultne hele tiden. For GRodere må den jo være et kjempeflott middel !
Når det er sagt, - så spørs det jo hvor sunt det er med slike midler. At det er et naturmiddel og brukes av indianere er ikke noe garanti for at det er sunt. Khat brukes også av innfødte, men det kommer allikevel under narkotikalovgivningen !! Sånt sett er jo opium også et naturmiddel - uten at det er særlig sunt ! Personlig ville jeg ikke brukt det med mindre jeg hadde problem med å spise for mye. Mitt problem er heller motsatt, - jeg spiser allerede for lite :o
At det er forbudt å ta inn til Norge kan jeg godt tenke meg, - formynderstaten lar oss ikke bestemme selv. Vi skal beskyttes må vite ! Har selv bestilt kost tilskudd og oljer fra USA som har blitt stoppet i tollen. Skikkelig irriterende ! Det finnes en regel med at man får lov å innføre 3 mnd forbruk av enkelte naturmedisiner/helsekostpreparater fra EU-land - men altså IKKE USA. Bør sjekke med tollvesenet om denne regelen gjelder for Hoodia også..... Kanksje det er mulig å få det fra England eller et av de skandinaviske landene som er med i EU ??
Hvis dette er tilfelle - så må jo det være en fantastisk god grunn til Å LA VÆRE Å PRØVE DET mener jeg :ja: Problemet for folk flest er jo ikke at de spiser for mye - men feil sammensatt mat. Hvis apetitten min 'blir borte' så får jeg sikkert vekttap - men vår også tap av muskler. Ikke nødvendigvis tap av fett..
Ja jeg mener også at man bør holde seg unne slike ting. Har ikke noe tro på det. Mulig du mister vekt - fordi du ikke orker å spise. Men det er jo ikke sunt. Det blir det samme som å sulte seg det. det man mister først da er muskler, og ikke fett. Og musklene våre vil vi vel beholde? :D
Herregud, a! Man ma jo kombinere det med et "smart" kosthold, slik som legen i artikkelen anbefaler - sørge for å få i seg nok proteiner selv om man føler seg mett og fornøyd. Jeg er sikker på at vi lavkarbere, som har et såpass gjennomtenkt forhold til kosthold, klarer dette fint - vi må jo allerede tenke på karboinntaket.
Hvorvidt preparatet er trygt eller ikke, vet man selvsagt ikke på et så tidlig stadium, men det er sålangt ikke funnet negative virkninger (med mindre at folk bruker det som "erstatning" for mat). Legen fra vitacost anbefaler å ta det 20 minutter før hvert måltid, og dette gjør det lettere å kontrollere mengden mat man får i seg og at man føler seg mett lenger. Dette vil da føre til mindre kaloriinntak enn vanlig, noe som ikke bare kan være slankemessig gunstig, men også veldig sunt generelt (streng kaloribegrensning er bidrar for eksempel til mindre sykdommer og at man lever lenger).
Viva la Hoodia!:)
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.