Er du sikker på at det ikke er saus ?? De jeg kjenner som har kjøpt disse bruker de som smakstilsetning i shaker, og saus på krem/hjemmelaget is og sånn. ......
Uansett - spennende prosjekt !! Gleder meg til å høre kvissleis det smaker & sånn !!
Anbefalinger: Alle Advantage barene bør prøves! Ferdig shakene er himmelske! Morningsstart smaker deig, krever tilvenning... Caramel nut chew... SNADDER! :D Endulge waffer mint, himmelsk.... Endulge chocolate crisp.... :D Splenda; bedre blir det ikke... Syrup'ene er så som så... Det er saft... Sjokoladen bruker lise til å blande i proteinshake (en uten søtstoff), til det er den glimrende! ;)
Mer følger, etterhvert... den som hadde hatt MASSE tid... :)
Så lenge du handler for under 1000 kroner skal tollen være på 70 kroner fra 1/4-2004 og betales på postkontoret når varene hentes.
Dette er nytt fra denne dato. Før dette var tollen på 150 kroner for varer under 1000,og de ble betalt ved siden av.
Varer under 200 er tollfritt,men det har liten hensikt å kjøpe så lite når en må betale mellom 250-300 kroner i frakt på varene (39$)
Varer over 1000 kroner fortolles med 24% moms.
Men jeg skal se nærmere på dette når varene kommer:-) og se om dette stemmer.
Jeg kjøpte mange enkle sjokolader for å prøvesmake ,men kjøpte en boks med karamell og nøttesjokolade,for den har fått skryt her.
Kjøpte også splenda og fortykningsmiddel som kan brukes til sauser puddinger både varmt og kaldt.
Dere skal også få rapport på brownie mixen som jeg har bestillt,er veldig spent på hvordan den smaker:-),for den ferdigkjøpte mixen du får på butikken her er sabla god,men fysj a meg masse karboser;)
Skorpia: Men vi får varene på døra... iallefall om vi betaler med Visa. Jeg har ikke fått tollkravet enda. men 70 kr høres betryggende ut puster lettet ut
ADVANTAGE MOCHA CRUNCH..... jeg har ikke ord...... beste frokosten jeg har hatt i omtrent hele mitt liv.... og det beste av alt, jeg har en av hver sort liggende i skapet... har bare lyst å spise opp alle på en gangh ehe,. men så er jeg faktisk ganske METT nå av den ene, heldigvis :D
Ja kanskje en får varene på døra,men da spørs det om noen er hjemme,og det er tvilsomt. Er jeg heldig er kanskje min eldste datter hjemme,for er du ikke hjemme under levering havner de på post i butikk her jeg bor.
Hm.... i Stavanger samarbeider IKKE Fed Ex med posten. Her er det et selskap som heter MAKSI (flyfrakt). De var på døra i går da jeg var på jobb og la lapp i postkassen. Ringte dem i dag.... Å neeeeida, det ble nå IKKE levert no i dag nei !! Så gubben har forbarmet seg over meg og kjørte ut og henta....... Er på jobb. men gleder meg til å komme hjem til Atkins pakke med L-Carnitime og L-Taurine og La Tortilla Low Carb Tortillas !!!!!!!
Nå har jeg fått pakka mi, med masse godt i. Ketchup, BBQ saus, sjokolade saus, Marguerita mix og 12 (!) pakker med La Tortilla Low Carb tortillas..... + L-taurine, L-carnitine og Aspara Plus. Har allerede byttet ut 1 Mudoretic med 500 mg L-taurine, skal gjøre det ei uke før jeg kutter ut den andre og erstatter med 2 x 500 mg taurine. Kanskje jeg kan bli kvitt kjemikaliene ! :rolleyes:
I tillegg kjøpte jeg baking mix, - bare fordi jeg har mange oppskrifter med det i. Har satt den i skapet foreløpig.
Keto Low carb pasta smakte forøvrig ikkeno, og konsistensen var som fuktig papp, - tørt og vått på samme tid ! Blir ikke noen gjenganger her i huset... spiser heller pastasausen bar.
Jeg kjøpte ikke en eneste bar eller shake eller noe..... Hvorfor ikke ? Er ikke særlig begeistret for søtsaker og chewy ting... Kan jeg klare med uten er det det beste for meg. Men når jeg har nådd målet mitt vil jeg revurdere det !
Nå venter jeg bare på tollregninga ...........:eek:
:eek: Håper de er gode da hehehe. Angrer på at jeg ikke bestilte de.... men jeg skal jo bestille igjen. Hadde COOKIES N CREAM til frokost. NAAAAAAM. de var knallgode! Faren er at jeg får lyst å spise opp alle sammen på en gang... :o Men jeg klarer å beherske meg :rolleyes:
Ketchupen er knallgod!!! smaker som HEINZ. Grillsausen skulle jeg bestilt. AAARGH...
Du har tydeligvis ikke fått med deg at pastaen er ubrukelig,direkte ekkel:eek:
Vi har hatt det oppe i forumet tidligere,men det er lenge siden.
Så jeg gikk ikke i den fellen med å bestille pasta.
Men gleder meg villt til mine varer kommer,angrer alt for at jeg ikke kjøpte 2 flasker ketchup:p
Ja gjett om jeg og gjør det... og grillsesongen er rett rundt hjrønet... får bestille litt mer før sommeren tar av. (vi selger en sukkerfri kethup på helsekosten som smaker gammelt lik, så derfor turde jeg ikke bestille for mange).
Skulle kjøpt BBQ sauce og. Men som sagt så får jeg ta en runde med bestilling før sommeren kommer for alvor. Så får mannen heller bli litt sint hehe.
BBQ sause står jeg over,kjøpte det en gang for mange år siden og ble ikke imponert,men ketchup er snadder. Jeg har også bestilt mashed potatos,og den vet jeg er god,nesten som potetstappe:-)
er den?? jeg tenkte å bestille den, siden jeg ikke er så begeistret for blomkålstappe, men tenkte at æsj det kan ikke smake særlig godt. så dumt! Men da får jeg bestille den neste gang:)
Veldig greit at vi bruker denne tråden til å komme med tips om hva som er godt og ikke:)
Blomkålstappe som du kaller det er best dersom du liker hvitløk,prøvde med annet krydder og synes ikke det var særlig godt,men brennende hvitløkskjærlighet er kjempegod dersom du er hvitløkstilhenger:)
ja jeg elsker hvitløk, bruker som regel en halv hel hvitløk i mange retter. elsker det, kan ikke få nok hehe.
Du, jeg prøvde den pizzabunnen din med glutenmel, men den ble som klister, jeg fikk den bare ikke til. hele deigen ble limaktig. hva har jeg gjort feil??
Heisan, ser at dere har bestilt produkter helt fra USA... men de har samme utvalget i England, samt mye annet med 0 carbo i... Jeg bestilte i helgen, og har fått bekreftende email osv allerede, så det skal bli spennende med noe nytt å tygge på, i alle fall i helgene, mens kona sitter og koser seg med gotteri...
Har smakt den - digger den!!:p Noen venner av meg smakte og nektet å tro at den ikke hadde sukker i seg.
For øvrig synes jeg de små maltitol sjokolade chips-ene smaker godt, men smelter ikke akkurat lett. Hater shakes-ene intenst, yuck! Brekker meg nesten når jeg forsøker å drikke dem. Sjoko-sirupen er grei å bruke i bakevarer og kaffe(uten koffein)drikker. Pannekaker m bakemix blir mye bedre og mer fluffy enn med kun soyamel, etter min erfaring..
Mpf, lyst på flere sjokolade-bars, men det koster i grunnen ganske mye om en skal betale like mye i frakt og toll som for varene...
Herregud!!!! Jeg så nettopp gjennom lowcarbmegastore, og det var FANTASTISK mye bedre utvalg der. Jeg så gjennom siden med BARS og ble jo aldri ferdig... helt utrolig. No more Atkins shop for me, fra nå av er det lowcarbmegastore som gjelder!!!! Jeg er i sjokk.
For de som harryhandler i Sverige vil jeg bare gjøre oppmerksom på at prisene på en hel plate Torras sjokolade i Sverige er omtrent 14 kroner pr. plate (vanlig kokosjoloadeplate-størrelse). Vet ikke hva pundet står i verdi men med toll og avgifter så er det kanskje billigere å få det i Sverige?
Ja i dag kom varene fra Atkins.og jeg vet ikke om det var prøvespising av 3 sjokolader i stedet for middag i dag som gjorde at magen ble full av luft jeg:p
Men jeg må si at jeg er forsynt akkurat nå:)
Har egentlig ikke tid til å være her så mye akkurat nå,for jeg står i ferd med å pusse opp stua,og det blir litt av et prosjekt,når en må pakke ned og flytte vekk halvparten.
Gruer meg samtidig som jeg gleder meg til å få litt nye farger inn.
Skal komme inn med info senere om hva jeg lite og eller ikke likte:cool:
Fikk tollkrav idag jeg :sint:
Oover 300 kr... (bestilte for rundt 650 kr, + 250? i porto. Fader meg dyrt å bestille altså, det er jo like dyrt å bestille, som å bare betale for varene :oppgitt:
Jeg bestilte en del spennede varer (gotteri uten carb), og fikk bra service. Varene tok bare 4 dager før de var på døra, og prisene var i utgangspunktet ok.
Men frakten ble dyr! Kjøpte for ca £18 og fikk £23 i frakt... Ingen toll, gikk igjennom...
Det beste var sukkerfri gelepakker, Peanøttsjokkobar og sukkerfri kjærligheter på pinne, faktisk... :-)
Sukkerfri gele tilsettes bare varmt vann. Oppskift på baksiden om å blande i Creme Fraises var megagod. Som iskrem...
Tror nok det er hipp som happ å bestille rett fra ww.atkins.com ja...
Synd det ikke er mer slikt i Norge. Har vært på 2-3 kostholdsbutikker nå, og de ser bare rart på meg når jeg spørr om matvarer/gotteri uten karbohydrater...
Og Nacos-chips var bra. Vi hadde gjester en kveld og serverte da Tacos, så tok jeg mine egne lavkarbonacos.
Tusen takk for info. Jeg har selv tenkt å bestille derfra! Ja det er ikke så veldig kjent i Norge ennå egentlig, men jeg skulle tro de fleste helsekostbutikker skulle være oppdatert?? Der jeg jobber (Life stavanger) går vi ALLE som jobber der på lavkarbo, tilogmed sjefen (hun har tatt av 20 kg, ser ut som et annet menneske!), så vi er kanskje den butikken i byen som kan mest om dette :ler:
Men de sukkerfrie geleene, hva er de søtet med? Hvis det er aspartam, så kan du jo like godt kjøpe Heistad eller Confecta sine, som inneholder 0 karbo, de selges jo i de fleste vanlige butikker her. ;)
Tilsatte du creme fraiche og FRØS den? Så det ble is? naaam.
Peanøttsjokobar høres digg ut, jeg er veeeldig svak for kombinasjonen sjokolade-peanøtt! (Og sjokolade-kokos).
Jeg har kjempelyst å bestille derfra, men jeg kommer til å bli ruinert!! De har jo et vanvittig utvalg, ATKINS SHOP er ingenting i forhold.
Om de ikke har på helsekosten eller om de ikke vil bestille, kan du bestille via www.dialife.dk. Litt dyrere, men....
[font=Comic Sans MS][/font]
Igrunnen klarer du deg helt flott uten Atkins produktene. De er ikke så gode som prisen skulle tilsi ;)
Dette skurrer veldig. Jeg tror du forveksler toll med postens gebyr for forenklet fortolling. De tar en sum for å fortolle varer som kommer inn og som har en verdi under 1000kr. Koster varen over 200 (eksklusiv frakt) er det minst moms på hele beløpet+frakt+postens gebyr. Over 1000kr og du må fortolle den ved oppmøte (dvs. hverken posten eller forenklet fortollign på toll.no er gangbart).
Forresten så så jeg sånne Atkins-barer på SmartClub. De er jo en del av Coop så det kan hende andre Coop-butikker også fører Atkins-produkter.
jeg har nettopp begynt på Atkins, og trenger litt hjelp til å forstå utregningen av net carbs på Atkins-bars. Noen som kan forklare meg?
Feks Advantage Chocolate Hazelnut Crunch:
På fremsiden står det bare 2,8 Net Carbs per serving.
Bak står det at én serving er 60 gram - dvs hele bar'en. Ergo skal jeg komme frem til 2,8 carbs ved å regne etter i næringsinnholdsoversikten for 60 gram, men det får jeg ikke til å stemme.
Carbohydrate 18 gram: 1 gram sugars, 15 gram polyols - hvorav 11 gram grlycerine, Dietary Fibre: 5,4 gram. Uansett hvordan jeg vrir og vender på tallene, får jeg det ikke til å bli 2,8.
Og da lurer jeg på om det er noe viktig jeg har misforstått?
Og har jeg regnet feil på andre matvarer?? (Tross alt burde jeg i det minste klare å regne på Atkins-barene!!)
18 minus 15 er lik 3karber og så er det vel noe stivelse som er ute å går og fibrene skal ikke regnes med og.......
Neeei, det viktigste er jo at sukkeralkoholer ikke skal regnes med! Da blir det 3 karber igjen!
Hvor de mener de siste 0.2 karbene har forsvunnet, det aner jeg ikke!
Pleier ikke ha problmer med å regne ut sånt, men dette henger ikke sammen!
ÅHÅHÅHÅHÅ!!! SEEEE hva jeg fikk fra fine postmannen på døra i dag! :D
[ATTACH]6591[/ATTACH]
vel, har jo bestilt, kjøpt og betalt det fra USA, og venta i 15 dager på treig fortolling i Norge, men ÅÅÅÅH, så glad! :D Namnamnam!! Det var også med tre pakker med Mama Lupe's tacolefser, men de heiv jeg i frysern med det samme! Det øverst i venstre hjørne på bildet, er 3 pakker à 4 "milkshaker" fra Atkins :) Har smakt på en med kaffe, og den var supergod! :D
Går til vanlig ikke på Atkins-diett, men det funker for meg ;)
Ikke for å være gledesdreper, men vær obs på at du kan bli fryktelig (og jeg mener FRYKTELIG) dårlig av atkins produktene! :o Jeg drømte seriøst om å dø da jeg hadde testet atkins vaffelmix. Lå på badegulvet og ba om å få slippe :D
Carisma - blir du dårlig av mye slikt, søtstoffer etc. Har du blitt dårlig av alle Atkins-produktene, eller spist mange og så reagert på vaffelmixen feks?
Har spist de (få) Atkins Advatage-bar'ene som jeg har fått tak i her, er vel egentlig bare to. Og jeg tåler de, så da tåler jeg kanskje resten? Har ikke holdt på så lenge, kan det hende at jeg reagerer etter hvert like vel?
Nå har den eneste butikken jeg fant de i blitt borte, så jeg vurderer å bestille selv. Tror jeg trenger å ha noen lettvinte produkter i skapet, til de dagene jeg er helt utslitt, mannen er borte og tulla ikke lar meg stå på kjøkkenet og kokkelere i fred, og sønnen ikke gidder være barnepike...
(Mange forbehold der, men det hender forbausende ofte at alle de klaffer sammen :()
Jeg reagerer overhodet ikke på barene. De bare lar jeg være å spise pga smaken :rolleyes:
Kan reagere litt på sukkerfri sjokolade, men ikke i nærheten av den mixen :nei:
Sjekk ut [url]www.netrition.com[/url] - genial side. Utrolig mye Atkins-produkter! Og hvis du er glad i taco, ikke glem av å kjøpe Mama Lupe-lefsene! Veldig gode. Spiste taco i dag, og det er bare å stappe hele posene med lefser i frysern, også lirker du de forsiktig fra hverandre etter hvor mange du skal ha til tacoen for hver gang :)
Carisma, jeg har ikke smakt vaffelmixen - og har ingen intensjoner om å prøve dem heller etter å ha smakt på Thor Foseids vaffelmix...! Det var et sant og evig kardemomme-HELVETE! :mad: Stinka i leiligheta i 2 døgn (IKKE en overdrivelse)! Det vil si; jeg har ingen intensjoner om å steke den andre boksen jeg har av den... Æsj og fysj!
Men ellers er Atkins-barene DEILIGE! :D
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.