Hvorfor kan man ikke bruke cottage cheese under induksjonen i atins?
samt frukt og bær
er det ikke ok med litt bær selv om man teller karbo og holder seg på maks 20 karbo på en hel dag?
Jeg begynte i går på atkins og ketostixen ble mørk lilla i går, drakk ikke nok vann, men mye mer enn jeg normalt gjør, målte om kvelden. I dag så ble den mer rosa, men fikk tydelig utslag på ketoner og har drukket så vidt over 2 liter vann i dag. (normalt drikker jeg kanksje to glass....)
Tisser hele tida, så får vanna nyrene bra ;)
Virker jo da som jeg er i ketose allerede (!) ??
er kjempenøye på karbotelling.
Har så lyst å lage smoothies med bare littebitt jordbær i!!
CC, frukt og bær er unntatt fra Atkins induksjon fordi de inneholder karbohydrater - og er matvarer som folk kan reagere på. Atkins induksjon er en renseprosess / komme i gang prosess - og da er matvarer som det er vanlig å reagere på tatt ut.
5. Ikke spis noe som ikke er på listen over aksepterte matvarer . Det betyr absolutt ingenting. ”Bare denne smakebiten skader ikke”- mentaliteten er nådestøtet i denne fasen av Atkins.
Spis bare det som står på tillatte matvarelista. Står det ikke på lista skal det ikke spises :)
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.