< Tilbake til oversikten

Cultura Jordbær

Pianoman sa for siden:

Jeg elsker Cultura Jordbær (melk) Er dette feil i forhold til Atkins? Jeg er ikke på intro. Kjører heller en jevn redusert lowcarb løsning som skal gi resultater over tid.

Har vært flink to dager nå - å merker det allrede. Er ikke så trett lenger, energien kommer sakte men sikkert... Deilig.

Alfie sa for siden:

Hvis du ikke er i induksjonsfasen, må du bare beregne hvor mange g netcarb du får i deg med den melka vil jeg anta. Hvor mange g om dagen beregner du at du skal ha og hvor mange av disse har du "råd til" å bruke på cultura? Selv med jordbær? ;)

Pianoman sa for siden:

Det står 10 g karb pr 100 gram på kartongen. Jeg drikker 1 glass om morgenen og et glass om kvelden. Mulig jeg skal kuttet ut kveldsglasset.. Spiser ellers kun grønnsaker, kjøtt, ost, Fiberrik, kylling og salat i løpet av dagen. Må finne på nye retter/råvarer etter hvert, men foreløpig blir det enkel mat :)

Blir glad hvis noen gir meg SUPER enkle mattips..Særlig middag og kveldsløsninger som ikke tar tid å lage. Lunsjen blir Fiberrik med pålegg, halv kylling og diverse salater..

Pianoman sa for siden:

Hvordan får jeg forresten en sånn vektgreie som du har? Med den sneglen som går nedover etter hvert som du mister vekt..Den er sikkert veldig motiverende å bruke.

Alfie sa for siden:

her

Alfie sa for siden:

Er du i ketose?
Hvis du har droppa induksjonsfasen til Atkins, bør du kanskje tenke på å følge vedvarendestigen?
Stoff om fasen for vedvarende vekttap finner du her og her

"Vedvarende stigen" er det en link til her
Poenget er som du veit å ha kontroll over hvor mye karbohydrat du tar inn i løpet av dagen og hvor grensa di går for fortsatt vektnedgang. Når du når den grensa, bør du bevege deg et trinn ned stigen igjen. Gode hjelpemidler: Karboteller (Atkins sin finnes ihvertfall på Meny på Kolsås) og digital kjøkkenvekt (Lefdal, Elkjøp. Stensbak osv.)
Ellers er det mange gode idéer å hente til greie måltider i oppskriftsdelen av forumet, dessuten i ulike dagbøker/journaler. Ta en titt på dagsmenyene inne i Notebooken min foreksempel (sa hun usjenert :rodme: )
Lykke til:)

Pianoman sa for siden:

Bra. Nå har jeg laget en sånn greie. Åssen får jeg lagt den til her inne a? Har tatt kopi av url adressen, men vet ikke helt hvor jeg putte den inn her..

Aline sa for siden:

du kopierer fra den boksen hvor det står bb kode (tror jeg) kopier fra [img til og med img]
så kan du lime den inn i signaturen (trykk på kontrollpanel og endre signatur på venstre side :))

Pianoman sa for siden:

Juhu, nå begynner det å linke på noe :) Det toget skal ned til blyantspissen innen 4-5 mnd. Gleder meg.. I dag klarte jeg til og med å si nei til godterier og kake på jobben.

hede sa for siden:

denne fant jeg i lita84s tråd

(skrevet av princess me)

laget en variant for første gang i dag
blandet tunfisk med hvitløk og majo. kokt brokkoli på toppen og gratinerte i ovnen med ost. VELDIG godt, synes jeg.

liker du tunfisk kan denne sikkert varieres i det uendelige.

Nille sa for siden:

Det blir ca. 20-25 karber i et normalt glass på 2 -2,5 dl det da ? 100 gr = ca. 1 dl. Det må jeg måle gitt,- kunne godt tenkt meg å drikke biola med noe godsmak i om morgenen. For å få litt variasjon. I dag har jeg hatt Carbolite kyllingsuppe med urter til frokost (i mangel på noe annet). Det var godt det......

Ellers kan jeg anbefale smoothies...... en flott måte å få i seg næring på, - ta en titt HER ... namnam !! :sikle:

:D

Iset sa for siden:

Alle biolaene med smak/drikkeyoghurt ble slaktet i en stor test i Mat og Helse pga sukkerinnhold. Det er TEMMELIG mye sukker i dem, så jeg holder meg iallefall unna.

Nå har de jo redusert sukkerinnholdet i endel ting da, har du feks smakt den nye vaniljeyoghurten? Den i små begre (4-pakning). Jeg bruker en slik i smoothiesen min om morgenen. :D

(Deler den med datteren da, så egentlig blir det vel et halvt beger på meg totalt).

Nille sa for siden:

...så egentlig på karbeinnholdet at det var mye sukker i den Culturaen ja. 20 karber for et glass tar jo halve kvoten min ! Ikke verdt det !

Skal teste ut vanilje yoghurten. Har brukt kesam vanilje i min smoothie, men kuttet det ut for å spare på karbene .... :o

Kjøpte gresk (naturell) yoghurt i England i sommer, det var sååååå godt.... har sjekket flere innvandrerbutikker her i byen men finner det ingen steder..... :(

Lennor sa for siden:

Creme fraiche er også veldig bra... gir den syrlige smaken, men er kun 1.6 gr. karber..:-) Jeg bruker creme fraiche til alt fra smoothies til sauser til kaker..

Aline sa for siden:

jeg har også forelsket meg i vaniljeyoghurten :) nammis i smoothien!!

:)

Calla sa for siden:

Jeg kjøpte engang en kartong vaniljeyoghurt med Tine sans merket, som jeg brukte i smoothien. Er det den samme som er i 4 pakningen? Var veldig god ihvertfall...

Aline sa for siden:

vet ikke om det er samme, men jeg skal jammen sjekke karb innholdet i den når jeg skal i butikken :) sikkert litt billigere med en literskartong enn de små begerene :)

Calla sa for siden:

Her er den, tror jeg betalte litt over 20 kroner for kartongen!
[font=Verdana][/font]
www.tine.no/sans_yoghurter/29203/

Men det ser ikke ut som at den er noe bedre enn cultura.. Det var dumt :(

Pianoman sa for siden:

Er nok det samme innholdet i Cultura ja. Men hva med yougert naturell? Den er vel bedre? Tenker å tilsette Fedon musli og litt bær (jordbær eller bringebær) Funker som frokost det?

Iset sa for siden:

Nei de nye små vaniljeyoghurtene har sterkt redusert sukker- og fettinnhold. :)

Nille: hva med den nye MATYOGHURTEN fra Tine? Den er jo mye tykkere, slik som gresk yoghurt. :) Jeg har brukt den til Tzatsiki, trenger ikke å la den renne av. :D

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.