Ifjor så sa jeg til meg selv at neste jul, så skal jeg kun gi hjemmelagede julegaver - både fordi det blir billigere (?), og fordi det blir mere personlig.
Inatt hadde jeg en skikkelig "julete" drøm, og da jeg våknet, tenkte jeg at hvis jeg kun skulle gi hjemmelagede gaver, så måtte jeg nesten starte snart! Derfor denne tråden.
Til nå har jeg kommet på dette - noen som har flere tips? (quote listen, og fortsett)
Personlig ville jeg blitt mer glad for en cd jeg kunne bytte enn ett eller annet hjemmelagd jeg måtte ha stående fremme om jeg likte det eller ikke. men ikke alle er like sære, naturligvis...
Spiselige ting er jo kjekt, da: solbær-, rognebær-, rips- eller eplegele for eksempel.
Hva med å scrappe et album? Til venner; F.eks fra en reise dere har hatt sammen , til foreldre ; bilder av deg selv fra barndommen og fremover , evt av barn hvis du har det. Her er det mange muligheter. Du kan lage et tagbook album , stjernealbum , et vanlig album osv osv :)
Smelt 70% sjokolade i vannbad, bland hakkede mandler i en del , hasselnøtter, hele eller hakkede i en annen og feks hakket tørket aprikos i en del. Legg i små former og på pene glass.
:)
tovede tøfler !!!
og egenprodusert kokebok med oppskrifter fra familien f.eks tante unnis fiskegrute , onkel olas epleterte o.l ..... det skal jeg gjøre !! :D
*hjemmelagd marsipan (nille har en lavkarbomarsipan tror jeg...)
*strikke votter (tovede eller type selbu)
spørs hvem det er til da, men gavekort på diverse du kan hjelpe vedkomne med?
Jeg støypte mye lys et år og dekorerte de med "god jul hilsen helene 03" eller noe sånt.. skreiv god jul på mange språk og sånt.. ble veldig godt motatt.. var gøyt og ikke så alt for dyrt.. mange har forsatt lyse fremme hver jul ( dette var til besteforeldre, svigerforeldre, exsvigerforeldre som jeg forsatt hadde kontakt med :P og litt sånt.. )
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.