Tidligere bruker sa for siden:
...................
Tidligere bruker sa for siden:
...................
Fedonisten sa for siden:
Det er vel greit med p-piller hvis det er veldig viktig med prevensjon, men ellers er jeg veldig i mot P-piller jeg da. Dessuten får du jo ikke mens når du går på p-piller - det er bare en kunstig blødning.
Umulig å vite hvordan akkurat DIN kropp oppfører seg når du slutter med p-piller - og jeg vet ikke hvordan det er å behandle PCOS og samtidig gå på p-piller evt.
Mange leger skriver ut p-piller til pasienter som sliter med mens-forstyrrelser pga. pcos - men da gjør man jo bare noe med symptomet.
Dette blir du jo ikke noe klokere av - men jeg måtte nå svare likevel jeg. :cool:
:klem:
Fedonisten sa for siden:
Lager så mye hormonelt kluss i kroppene våre - og det syns jeg ikke er noe å trakte etter.
Enkelt og greit.
jeef-micro sa for siden:
Jeg fikk P-piller da jeg fikk diagnosen PCOS. Fikk Diane, som ikke er helt som andre p-piller. de inneholder litt andre hormoner og greier. Jeg fikk da mensen regelmessig pga disse, men etter seks aar, begynte ogsaa jeg aa tenke paa bivirkninger som blodpropp og lignende. Det jeg har lurt en del paa, er om man faar eggloesning naar man gaar paa p-pillen og har PCOS eller ikke, for viss man ikke faar det saa er det kanskje like greit aa la vaer??? eller... men om man bruker dem pga prevensjon eller ikke det er et annet spoersmaal... Det virker forresten som om mensen min har blitt litt mere regelmessig etter at jeg begynte aa spise lavkarbomat da, og det er supert...
Mum 4 2 sa for siden:
Det beste er nok lavkarbomat for å få mensen i gjenge. Men p-piller er nok et godt alternativ dersom du samtidig ønsker å ha prevensjon og minske hårveksten ved PCOS.
Ved PCOS bør en i følge min gynekolog ha blødning minst fire ganger i året , så jeg har i flere år brukt Primolut tbl. for å få blødning. Men jeg ble uttrolig glad da lavkarbomat satte igang min syklus på egen hånd. Er generelt lite glad i hormoner.
Luska sa for siden:
Dersom man ikke ønsker å bli gravid, blir det gitt p-piller som en del av behandlingen.
jade sa for siden:
Jeg fikk også Diane. Men egentlig gjorde den bare vondt værre. Blei sur, irritert, oppblåst osv. Og så fikk jeg e ENORMT sjokolade sug (og som vi alle vet, kans sjokoladde ha en negativ effekt...)!
Så, etter å ha leste flere artikler på nettet som sa at p-piller kanskje ikke er så bra for PCOS'ere, slutta jeg med dem. Legen min var helt enig i at det var riktig. Dessuten er jeg livredd for bivirkninger som blodpropp...
Og siden lavkarbo mat funker minst like bra for meg når det gjelder syklus, humør osv, så er det igrunn ikke noe vansklig valg å slutte på Diane.
Selfølglig er det individuelt hva folk synes om Diane, og om den hjelper for noen er jo det kjempebra!
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.