Hvem kan svare meg på om jeg putter i meg for mye grønnsaker?
Jeg spiser 3 - 4 pulverpakker fra eurodiett pr dag - og i tillegg spiser jeg til lunsj ca. 5 cm squash, 5 cm agurk, 1-2 tomater og 1/4 liten kål. Bruker ikke dressing på dette.
Til middag spiser jeg wok laget av 4-5 sjampinjonger, 5-6 cm squash, 1/2 paprika, 1/2 brokkoli eller blomkål, 1 neve fransk grønnsaksblanding (2,5 gr karbo pr 100 gram) og en neve bønnespirer. Stekes i 1 ss rapsolje o 1 ss soyasaus. Krydres med chili, salt og pepper...
Er i tvil om jeg putter i meg for mye ift karbohydrater etc, hva tror dere som har vært lenger i gamet enn jeg har?
Det burde jeg jo vite - og nå sjekker jeg. Det er er 8,30 gr karbohydrater pr 100 gram pulver og en porsjon er på 30 gram (den er fast fordi den er ferdig i pose)... Alle grønnsakene jeg spiser står på såkalt liste 1 - spis fritt innen rimelighetens grense - med unntak av tomater som er opptil 250 gram pr dag...
3-4 ganger i uken bytter jeg et pulvermåltid med kylling eller fisk, ca 180-200 gram.
Joda, jeg går nedover, men det føles bare av og til som om jeg spiser så myyye!
Så egentlig spurte jeg vel bare for å få bekreftet at det var greit fra noen, blir liksom ikke tid til å spørre legen når jeg er der, selv om jeg vet at jeg både bør og kan gjøre det.
Jeg tror heller ikke du får i deg for mye karbo, men er du fremdeles bekymret, så sjekk ut Phase 2 stivelsesblokkerer. Dette er et naturlig ekstrakt fra hvite kidneybønner som hemmer omdanelsen av stivelse til sukker med over 50%. Du tar bare 2 piller 10-20 min før hvert måltid, så har du bare halvparten av konsumerte karber å bekymre deg for :)
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.