Her har det vært så mange ulike grønnsaksmoser, og jeg har prøvd de fleste... Men min nevø kom i dag med en som helt klart er den ultimate mosen for meg.
Den inneholder:
Blomkål
Brokkoli
Rotselleri
Litt hvitløk
Smør
Salt og pepper.
Kok det, mos det... Dette kommer jeg til å måke i meg i store mengder i lang tid framover! Har jo lagd mos av blomkål og brokkoli før, men masse rotselleri og en anelse hvitløk gjorde susen, da!!!
Denne skal prøves, jeg er fersk i mosegamet ennå! Ser for meg at det blir purè av det når jeg kjører det i hurtigmixeren - kanskje jeg er en purèist?:p
selleri og sellerirot er to ulike planter. Man får ikke begge deler på samme planten, ikke de som selges i butikken vaffal. Man må som gartner velge om man vil ha typen som gir stor og fin rot ELLER typen som gir tynne og fine stilker :rolleyes:
Er vel samme familie, men ikke samme planten om du skjønner??
Nå har jeg laget Iset's stappe 2 dager på rad..:) Synes den var nydelig. En dag stekt pølse og stappe, nesten som før... Og en dag som ovnsrett med kjøttdeig og ost over. Dette falt helt i smak hos familien.
Takk Iset ;)
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.