Heisann:) Ny her, jeg.... Har gått på ketolysekuren i snart 5 uker nå og har tatt av ca 7 kg. Er veldig fornøyd med det, men det er noen kilo igjen.... Savner litt mer variasjon i matveien. Kjøpte Fedon-brød og har spist en skive til frokost og kvelds. Utrolig godt med brød igjen!:) Er fremdeles i ketose iflg. sticksene. Noen som har lignende erfaringer?
Her tror jeg at jeg må arrestere deg litt, mofe. Jeg har selv testet ut fedon-brødet og jeg har også regnet ut hvor mange karber den inneholder pr. skive: nemlig ca 4 karber. Hvis man vil bruke karbene sine på en eller to skiver om dagen, fungerer dette bra. Vil nok helst anbefale dette når man begynner å nærme seg målet sitt. Men Husk: dette er tynne skiver!!!
studentberta: jeg har spist en sjokolade da jeg var i ketose, og var nysgjerrig, og målte annenhver time frem til jeg la meg (spiste den midt på dagen). Kroppen var fremdeles i ketose hele tiden. (tror at med den sjokoladen så var jeg oppe i 40 karber, ca.)
Om man fortsatt er i ketose etter å ha spist Fedon-brød har ikke noe fasitsvar. Noen tåler større antall karber enn andre og kan være i ketose opp til 40-60 karber til dagen. Andre svipper ut i ketose om de spiser over 20. Hver enkelt må prøve seg frem til hva som passer kroppen man har fått utdelt.
Min kropp er i ketose til rundt 35-40 karber, men jeg kan IKKE spise mer enn 1-2 tynne skiver Fedon brød og være i ketose, selv om jeg ligger under 35-40. Spiser jeg det hver dag går jeg garantert ut av ketose. Spiser det som regel bare hver lørdag, - brunch hos svigers.
Med det regner jeg med at det ikke bare er antall karber som spiller inn, men kroppskjemi - hva kroppen din tåler - og hva brødet inneholder - f.eks. mel..... Har ikke funnet noen annen forklaring.
når jeg var i ketose så spiste jeg ofte fedon brød. 1-2 skiver om morgenen kansje. gikk alldri ut av ketosen. men tror jeg har en høy grense.
jeg var i ketose i mange månder uten å dette ut.. og i løpet av disse måndene forterte jeg vel 3-4 brød.
jeg pleier å skjære de opp i maskinen på butikken og så legge alt i frysen for å så tine en og en enten i mickro eller brødrister. anpå høyden på brødet så ligger hver skive rund 4-5 karber i en sån maskin.
Åssen sjokolade forresten? Du vet om Atkins Barene? Inneholder bare 2 gram Karber :)
[/QUOTE]
Husker ikke helt hva de heter... Kan sjekke neste gang jeg kjøper.. (kanskje til neste helg). De er hvertfall belgiske, tror jeg.. Finnes i flere smaker. Har falt litt for den med nougat-smak..:sikle: Er liksom ikke så ille å gå på kur når man kan tillate seg å kose seg litt om lørdagen.:)
Den belgiske sjokoladen heter Cavalier, og er kjempegod!
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.