< Tilbake til oversikten

Gjett!!!!

Albertine sa for siden:

GJETT HVA JEG FIKK I POSTEN I DAG!!!

:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D

Aline sa for siden:

eh... :rolleyes: tenke klø seg i hodet

en... eh... hest??

;)

Albertine sa for siden:

fnis
Det er noe som ingen andre i verden har, men som veldig mange i verden har gledet seg til lengelenge...

Aline sa for siden:

harry potter!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

den ligger hjemme hos mamma og venter på meg også :D:D:D:D:D:D:D:D:D

Albertine sa for siden:

Det står skrevet utenpå pakken at postbudet vennligst legger pakken i postkassa først lørdag 16. juli, og ikke et sekund før. Vårt postbud kan visst ikke lese...

Det er veldig strengt det der, de får ikke lov til å selge den før midnatt i natt. Til og med ansatte i butikker får ikke lov til å røre...

Aline sa for siden:

:D kult!!! :D:D har du begynt å lese? ;)

Albertine sa for siden:

Morsom du...

Har du prøvd å lese en bok med en toåring hengende i skjørtet?

Aline sa for siden:

nope :D

men kos deg når du har tiden til det :ja: :ja:

Karin sa for siden:

Dop ned barnet. Les! :D

Min kommer fra England, så den er vel ikke her enda...

guro sa for siden:

Oj, da får jeg den kanskje i morgen jeg da. :D

Iset sa for siden:

Hehe jeg har en venninne som er helt GAAAL etter HP, hun er helt i fyr og flamme over i morgen.

Jeg elsker og HP, men har litt problemer med å lese bøkene siden jeg sliter LITT med å lese dem på engelsk, og jeg vil IKKE lese dem på norsk for der har de jo oversatt NAVNENE, noe så PATETISK!!! :sint:

Aline sa for siden:

hm... hva vil Lise si nå, tro? ;) Iset elsker HP :p:p :D:D

Summer sa for siden:

Kult ! :D Men jeg deler ikke..:p

Vi får den i posten i morgen sikkert, og HP blir sikkert sååååå vanskelig å holde igjen i Bergen til vi har gjort det vi skal...:p

Aline sa for siden:

hihi :D

Karin sa for siden:

Enig i at det er litt dumt med de oversatte navnene, men oversetteren har likevel gjort en god jobb med det meste. Jeg har stort sett lest bøkene på begge språk, har dem selv på engelsk, og leser dem for elever på norsk. Funker det også, selv om de er best på engelsk.

Det er nesten umulig å la være å oversette navnene, for det ligger så mye symbolikk i dem. Den er ikke like lett å få til på norsk, men det er gjort et godt forsøk.

Samtidig vil jeg si at det er ganske komplisert engelsk, så det er ikke like lett å få med seg alt hvis man ikke behersker språket meget godt.

Altså: Ikke noe i veien for å lese dem på norsk. Det eneste problemet da er jo ventetiden...

HP sa for siden:

Gleder meg til Mandag når jeg kommer hjem å finner! :D Bare håper den passet i kassen slik at jeg ikke må hente den tirsdag morgen på postkontoret :p

Egentlig litt kjipt at jeg har bestillt den... hvis ikke hadde jeg vært på F.Beyer i kveld kl 00:00 :cool: Kansje like greit... :D

Albertine sa for siden:

Nå er jeg godt i gang, og siden jeg har lest alle de andre på norsk tok det en stund før jeg koblet hvem enkelte var. Men det er ting på gang, det er bra sikkert...;)

HP sa for siden:

Hvis du røper noe nå så utestenger jeg deg på flekken! :cool:

HP sa for siden:

Det gjelder alle andre også :engel_ikk

Albertine sa for siden:

Jo, altså atte.....

Og det er så spennende!!!

fnis

Thula sa for siden:

Åhåhåh, spennende! Håper min er i posten i morgen, fikk Bøkene om Arn og Den store godnattboka i posten i dag:D Har gledet meg lenge til HP, og nå næææærmer det seg!

Alfie sa for siden:

Åååååhhhhhhhhh!!!!!!!!!! Jeg kommer ikke til å få sove i natt!!! Heldige Albertine :nedfor:

Summer sa for siden:

:lol:

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.