< Tilbake til oversikten

Hva syns dere om dette? CKD-diet

Iset sa for siden:

www.fitnessprat.no/showthread.php?t=2179

Her står det at Atkins kun er for de som er sofaslitere, altså de som ikke trener. :eek:
Jeg ble så glad da jeg fant et rent treningsforum med egen kategori for lavkarbo, men herregud hele forumet er jo bare med denne spesielle dietten. Atkins blir jo omtrent forkastet her inne, for ikke å snakke om ketolysekuren, som får enda mer "kjeft". :eek:

mofe sa for siden:

Er ikke medlem, så får ikke lest diskusjonen..

Iset sa for siden:

Åja det tenkte jeg ikke over.... Kanskje noen er medlemmer eller gidder å melde seg inn? Tar bare et minutt. Hadde vært greit å fått andre synspunkter på denne dietten, syns egentlig det høres litt rart ut jeg... Og jeg blir så j**** oppgitt over holdningene til Atkins og ketolysekuren i dette forumet.

HP sa for siden:

Dette forumet er ikke for overvektige - men for folk som allerede er normalvektige og riktig så spreke. Hensikten med deres lavkarbodiett er å ha muskler som ser bra ut gjennom å ha en (unormalt) lav fettprosent. Dette er ikke for folk flest. :)

Iset sa for siden:

Åja... :flau: Men allikevel. Er Atkins kun for sofaslitere? :snill:

Calla sa for siden:

Jeg må jo innrømme at jeg "bare" trener 3 ganger i uka, slik som sto i det første innlegget der.... Jeg prøver å gå en tur innimellom dette, men er ikke kjempeflink :nei: . Men jeg har heller ikke til hensikt å bli topp trent!! Jeg liker å sitte i sofaen min... :uskyldig:

Aline sa for siden:

jeg har meldt meg inn, men har ikke lest ennå :)

Begod sa for siden:

Det der har jeg diskutert før med NK. Det er nå en gammel tråd du har funnet på FP fra 2003. Er særdeles viktig å tenke på at de diettene som de annbefaler er for fitnessutøvere og bodybuildere. Alså de som skal ned i fra en fett % på ca 15 og komme seg så langt ned som mulig , gjerne ned på en 7-8 %. Når man trener på et så høyt nivå så bør man rett og slett innta mer karbo enn det ketolyse og Atkins anbefaler. Tenk dere en mann på 120-130 kg og nesten bare muskler, ganske innlysende at de må ha mere karbo.

CkD er slett ikke dumt når man skal langt ned i fett%

themonk sa for siden:

En Atkin's diett vil være en begrensning for de som trener ekspolsive øvelser. De som driver styrketrening, friidrett eller såntno' har behov for å fylle glykogenlagerene innimellom. Dette har å gjøre med energien som brukes i disse øvelsene. For en maratonløper har dette ingenting å si, men for en vektløfter er det vesentlig. Det viser seg også at mange tåler en hel dag med bare karbohydrater uten å ødelegge for low-carbdietten. Folk er forskjellige, og spiser forskjellig. Det som funker for deg og meg er kanskje ikke optimalt for andre.

Iset sa for siden:

Ja det var en STICKY-tråd. ;) Øverst på forumet. Så jeg ante ikke hvor gammel den var...
Men uansett, jeg kan for lite om dette, så dere har nok rett. My bad. :cool:

donjuanwannabe sa for siden:

Jeg har vært medlem her en stund (ca. 1 år) men jeg fant jo fort ut at de var anti-lavkarbo der inne så jeg har aldri vært særlig aktiv der. Men ihvertfall så tror jeg de fleste der spiser ganske normalt men bruker ketosekost før konkurranser. Jeg tror ikke han har satt seg helt inn i Atkins. Man mister jo ikke muskler på A. Og jeg brukte jo selv Atkins intro da jeg trente styrke hos personlig trener og jeg fikk meget bra fremgang og gikk ned mye i fettvekt og økte i muskler. Dette målte jo PT selv med fettklype og vekt. Men da var jeg flink en lang periode også da. Det at Atkins er for sofaslankere er ihvertfall det dummeste jeg har hørt på en stund. Men det kan jo være at CKD er lettere å følge enn A. Eller, det må den jo være. Kanskje dette er noe for meg? Får lese litt mer om dette. Eller er denne dietten kun for de som er slanke og trener seg opp til å bli bodybuildere?

www.fitnessprat.no/showthread.php?t=2179

Begod sa for siden:

DEN er ikke noe for de som er sukkeravhengie DJ. Det kan være svært vanskelig å kutte ned på karbo igjen , når man frotset i karbo fra fredag ettermiddag til lørdag kveld.

donjuanwannabe sa for siden:

Ja sant det. Jeg får holde meg til den dietten jeg kan og unngå suget mest mulig.

Faxe83 sa for siden:

Det er jo sikkert noe i det. At man blir slankere er absolutt ikke det eneste kriteriet for at en diett er sunn. For eksempel er ketolysekuren en veldig usunn diet med tanke på kolesterol og betennelsesprosesser (inflammation). Så vidt meg bekjent, drøfter ikke dietene disse problemene i det hele tatt. Men for å bli slank, funker det jo som f. :)

Iset sa for siden:

Er den det? :confused:
Jeg trodde ikke det var bevist at fett i seg selv hadde innvirkning på kolesterolet.... Det er jo kombinasjonen med karbohydrater som er skadelig. Så du mener også at Atkins induksjonen er usunn?

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.