< Tilbake til oversikten

Datamaskin og sol

Summer sa for siden:

Jeg har et veldig godt spørsmål her jeg sitter i hagen og brenner meg på fingrene hver gang jeg trykker ned en bokstav (skal prøve å lage et kort innlegg så jeg ikke blir brannskadet på fingrene..:p)

atte.... tåler datamskinene den intense varmen som oppstår når den står i solen? :cool:

Thula sa for siden:

Jeg tør i hvert fall ikke bruke min bærbare ute i denne varmen, den blir jo farlig varm farlig fort :(

Albertine sa for siden:

Skjønner ikke helt spørsmålet....? :p

Summer sa for siden:

Du får komme sørover da;)

guro sa for siden:

Ingen fare med tastaturet, med alt som er inni trenger god lufing og avkjøling. Er det luftig der du er? Kan du sitte i skyggen. Har du mye data på disken din, som du er redd for å miste? Alt er en kakulert risiko! Kos deg i solen du! Det går nok bra.:) Tordenvær derimot er ikke å spøke med. :p

Summer sa for siden:

Det var det som var inni jeg var bekymret for.... :) Men både jeg og maskinen fikk nok av solen, så nå koser vi oss inne i sengen mens poden og pappan er på besøk hos oldefar.:) Herlig med litt alenetid.:)
Tror kansje det lureste er å være en mer luftig og skyggefult plass ja. Du har nok rett i det Guro.
Om jeg har ting jeg er redd for på maskinen? :eek: Hele livet mitt er jo der...:p

Anne sa for siden:

...og backup.....:cool:

Helene sa for siden:

Jeg pleier å prøve å ha min i skyggen hvertfall mesteparten av tiden..
sett den hvertfall ikke på en pute ute, for da stopper du viften i tillegg..

Thula sa for siden:

Da skal du se min...
Jeg elsker å ligge på sengen med datamaskinen foran meg, slik at jeg kan ligge på magen og skrive :) Oppå dyner og puter troner pcen, og innimellom er den faktisk så varm at jeg såvidt kan ta på siden av den...:rolleyes:

Helene sa for siden:

Jeg har laget med sengdatabord, det er en pute med en plate på. og vist jeg ligger på magen så legger jeg en stor bok under. eller så får jeg kjeft av min kjære.. han sier at det ikke er noe kult å ødelegge en pc til nesten 15 000..

mofe sa for siden:

Hvis maskina di blir for varm, så begynner den å bli treg, ting henger osv. - samme skjer med maskiner som er inne som ikke får nok lufting. :)

Så den blir ikke ødelagt før du merker at den går tregere, for å si det sånn :)

HP sa for siden:

Hør på a Guro... detta kan hun ;)

Summer sa for siden:

Hva da? Kalkulerte risokoer eller tordenvær? :p

(kansje jeg skal slutte å sitte med maskinen i fanget:rolleyes:)

guro sa for siden:

Det må være tordenværet, det som jeg fikk rett i fanget. Det kanskje jeg lærte noe av ...:confused:

Summer sa for siden:

Kansje ;):p

HP sa for siden:

Dette, også det med kalkulert risiko ;)

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.