Det svømmer noen akvariefisk i en kakebos på kjøkkenet.
Akvariet var plutselig fullt med mat, og begge boksene tomme.
Hvem som har gitt fiskene mat?
Det var ikke meg! Sa 4 åringen.:engel_ikk
Det var ikke meg! Sa 3.5åringen :engel_ikk
Nehei nei... Det flyttet nok seg oppi der heeelt selv! :ja:
SÅ da måtte fiskene i kakeboks, og akvariet tømmes og vanskes.
SÅ nå sitter jeg her og hører dem sprelle i vannskorpen bak meg i kakeboksen på kjøkkenbenken :D
Ja, ja. Sånn kan det gå når de små skal hjelpe til. De tar jo bare etter oss, så det er jo litt søtt da.
Sønnen på 2 elsker å få mate fiskene, både de i akvariet samt de ute i tønna. Men han har heller ikke begrep om mengde mat til de stakkars fiskene. Så pappan eller mamman må hjelpe han litt på vei.
Ellers så er det veldig festlig å hive allskens lort og stein i tønna ute, for den når han i det minste i. Så de stakkars fiskene er blitt vant til mye rart hittil i sommer. Akvariet står heldigvis for høyt oppe, til tross for at han bruker "nå-opp-krakken" sin.
Fisk i tønne ute? Det høres morsomt ut, jeg elsker fiskedammer hvor jeg kan se på fiskene svømme rundt. Hva gjør dere med dem om vinteren?
Og det der med fisk i kakeboksen minner meg om min far. Han var på besøk, og vi hadde nettopp fått et akvarium. Han satt foran det og drakk frokostkaffen, hver dag. Brukte lang tid og studerte det grundig. Den dagen han skulle reise sa han endelig noe om akvariet: "det er ikke nok mat til ei brødskive en gang."
Vi akklimatiserer dem ved å gradvis venne dem til varmere vann i en bolle på kjøkkenet. Når det er gjort er det tilbake i akvariet. Har brukt koi til nå.
Nesten som å høre min morfar.:D . Som tidligere hvalfanger og ivrig fisker, så var han fasinert over fiskene i akvariet, men syntes også det var lite "mat" på dem.:rolleyes:
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.