Jeg har aldri følt at jeg har hatt noen stil, men i det siste har jeg tenkt at noe etnisk-inspirert er mere meg.
Hvilken stil har du? Og hvor finner du klærne dine? Legg gjerne ved noe bilde som eksempel, og fortell hvor du har kjøpt det (om nylig) - så kanskje vi kan inspirere hverandre?
Jeg handler ofte på Popin, syns de har mye som har stil, uten at det blir for kjerring, eller fjortis.
Jeg så nettopp denne på Popins sine sider - og den SKAL jeg ha! :ja:
Jeg har vel egentlig vært ganske klassisk. Det siste året har jeg likt å kjøpe klær på B-Young. Nå har jeg imidlertid blitt inspirert av shabby chic og mert etnisk stil og har kjøpt meg ballerina sko, kort hvit bukse med broderier (nesten som sånne underbukser de hadde under kjoler før i tiden) og søte skjørt samt tunikaer.
...og jeg har ikke noen stil som er MEG akkurat nå. Har liksom ikke hatt det siden jeg begynte å legge sånn på meg, kunne bare glemme å komme i klær jeg likte, så da ble det bare slik at jeg gikk med det som passet meg.. Etnisk stil er right up my alley, og jeg håper å kunne gjenoppta den stilen etter hvert som jeg slanker meg :D
Min klesstil er enkel. Causual.
Jeg har masse ensfargede gensre, topper og t-skjorter, samt en samlig skjorter.
Disse bruker jeg sammen med velsittende dongeribukser, eller løstsittende lin/bommulsbukser.
Det meste kan settes sammen.
I lengden kan det være litt kjedelig, og jeg har noen få palgg som "spriter litt opp" . :)
Her er et utsnitt av garderoben som jeg har med meg på ferie:
Hvis man har veldig "vanlige" klær, med ikke noe spesielt mønster på, så kan brosjer og sånt pynte veldig opp! Bare tenk på mariannes blomst på skjørtet på Gol - det gjorde HELE antrekket :)
Takk takk!
Har vært innom og tittet, litt skuffa over at de ikke har priser på sidene, men fant ut at de hadde mange butikker i bergensområdet. Den toppen, pluss en til, var jo bare sååååå stilig... Men de har vel ikke en sånn topp i annet enn XS, S og M, tenker jeg...
Godt poeng! Her om dagen så jeg en dame som hadde brosje på oppbretten på dongeribuksa. Det fikk jeg lyst til å prøve (det har vært for varmt til å ha på seg dongeribokse her siden, så jeg har ikke prøvd enda).
Nei det er ikke inngang fra Karl Johan og det er absolutt ikke dyrt der! Det er inngang fra den veien hvor trikken går nedover fra Stortorget.... rett over veien fra kirkeristen (cafe Bacchus osv).
Wow så stilig!! Og ikke minst for en lekker dame inni ;) Jaja.... jeg har jo allerede bedt om tilgivelse for min misunnelse for at du er så slank :rolleyes:
Jeg har vel ikke mye til stil nå (eller før), men jeg skal ha det når jeg blir slank. Men går mye i mørk dongeri, skjorter. Vil helst skjule mest mulig med mørke farger. Og jeg kjøper bare billige klær. Jeg kaster ikke bort penger på store, dyre klær. Tar seg jo ikke ut så bra på meg likevel. Men jeg har lyst på Levi's bukse, Diesel osv. Og en drøm jeg har er å kjøpe Hugo Boss smoking når jeg er slank.
Min stil...hmmm.hø...det som ligger øverst i klesskapet...
Ingen topper eller gensere som er ettersittende, men gjerne litt figursydd!
Blå dongeribukse med stretch.
Svart dongeribukse med stretch.
Dongerishorts som er minst ett nr for stor (veldig behagelig å ha på )
Fotballshorts.
Aldri skjørt.
Kjole på julebord og nyttårsaften... (jeg er sånn askepott to ganger i året, skikkelig pynta og stæsja da:D )
Hater sko.
[color=darkslateblue][/color]
Homsepatruljen hadde nok elsket å få en dag eller to med meg:rolleyes: ...
[color=darkslateblue][/color]
Men når jeg blir tynn, da er nok stilen min litt sånn tøff og røff...
Dette er bilde av en topp og ett skjørt jeg kjøpte for ikke så lenge siden, elsker sigøynerlignede skjørt, egentig mere t-skjorter med ermer men syntes denne toppen var litt kul da så. Hmm.. har åsså undertøysdilla for tida, det merka lommeboka under quarten:p
Jeg er kjedelig i klesveien. Dongeri og topp av et eller annet slag. Skjørt når det passer seg slik. Er glad i Levi's, men nekter å kjøpe det nå som jeg veier så mye. Klarer jeg målet mitt så tror jeg at jeg har en eller to som vil passe. Det jeg passer på er at skoene passer. Har skodilla og elsker å finne ecco-sko på tilbud! :) Ellers har jeg kortkort hår - det er ikke mye styr med.
Det er ikke hver måned jeg kjøper klær.
Noen ganger går det mange måneder mellom hver gang. Dersom vi ser bort fra sko og yttertøy (som heller ikke kjøpes så ofte for oss som ikke har skodlla...:p) så blir det nok mellom 200 - 800 de gangene jeg kjøper noe.
Aner ikke om det svaret blir å bli klok på? :rolleyes:
Forresten så er drømmen min, å gå i en sånn mosegrønn florlett kjole, som rekker til midt på leggen.. Sånn hulderaktig.. Men DET er lenge til deet.. :rolleyes:
Var på Nesttun senter i dag og gikk forbi Popin. Måtte så klart innom og se på genseren og sjekke pris og sånt. Synes faktisk ikke den var halvparten så fin i "levende live" men den var fin altså :) Prisen var jo slett ikke ille og de hadde MASSE flott i butikken altså sikle
Jeg bruker 300 kr i klær annenhver måned, ca., og dette er noe jeg begynte med i februar, før det brukte jeg kanskje 300 kr hver 4.måned, men jeg prøver å skjerpe meg for å ikke bli helt håpløs..
Først til Helene Har du sokkedilla?? Jeg elsker sokker sluttet og tele på 150 par, elsker dem, flytter på folkehøyskole til høsten og det verste noen kan gjøre mot mag er så kiddnappe sokkene mine uten å spørre, (men spør de får de selvsagt låne så mange de vil) Har ingen kjedelige nesten, kun tre H2O mørkeblå treningssokker:p Jeg blir så glad når jeg ser andre digger sokker, men jeg vet jo ikke hvor mye du digger dem, men likevel:)
Min stil: Jeg er et lite menneske; "mini-menneske" som alltid ser så "søt og tiltalende ut", så jeg prøver så godt jeg kan å kle meg litt "voksent", men mye skjørt, vinter som sommer, det er letteste, vi små skal vist ikke ha former, så det er lettere å finne skjørt som passer, enn bukser, men buksene mine kjøper jeg gjerne på Vero moda, eller på h&m på nettet, skjørt kan jeg godt kjøpe på barneavdelingen, om de ser sånn noen lunde ut. Topper, bruker jeg gjerne enkle, siden skjørtene gjerne er litt freshe, prøver å gå med mest mulig v-hals, gjør deg lenge elelr noe sånt. Vanskelig å finne klær som er billige, min størrelse, og som er for jenter med former, så det blir mest klær fra Vila, vero moda, h&m, litt bik bok og JC, bor i en liten by på vetlandet så det er ikke alltid så enkelt det der med klær.. Liker å se naturlig, men klassisk pen, ut.. om det sier dere noe.. Mye belter, beteler til alt... Og masse sokker, som ikke skal mashe antrekket:)
jeg har kjøpt den genseren i svart jeg.. syntes ikke den var så værst... det er vel mest kroppen min som er litt uformelig.. den passer ikke 100% over puppene, og jeg har litt mage.... men den ble godkjent av Lise.. så da så ! ;)
Går så og si aldri med skjørt (men det gjør jeg nok når jeg blir tynnere)
Ellers går det veldig mye i turkist, rosa og hvitt. Bruker veldig sjelden svart, har bare en svart bukse.
Klærne mine handles hos Indiska, KapAhl , HM , Lindex osv.
Var i Danmark nå nettopp og da kjøpte jeg meg noen Espirit topper. Den butikken jeg var i hadde str fra xxs opp til xxxl !!! Gjett om jeg ble glad da.. kule klær i store str!!!!! :love:
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.