< Tilbake til oversikten

Fisk i form som Karin gjør det

Karin sa for siden:

Smør en ildfast form. Legg i frossen eller fersk fisk (den funker med begge deler, og med diverse typer fisk).
Strø på salt, pepper, paprikapulver, timian og en god dæsj (2-3 ss) med sitronsaft (eller hvitvin...).

Legg på rikelige mengder av en eller flere av følgende greier, avhengig av hvor du er i Atkins-stigen:

Purrestrimler
Paprikastrimler (velg farge/r selv)
tomatskiver
erter (frosne) (dette er for de langtkomne i Atkins, eller tilsvarende - tell karber her!!!)
Og gjerne et par smørklatter på toppen.

Dekk formen godt med aluminiumsfolie, putt i ovnen på ca 200 grader og la stå til fisken er ferdig - i alle fall en god time. (Kan altså lages med fisk rett fra fryseren - da må du bare se etter eller prøve deg frem til når den er ferdig!!!)

Brokkoli til, mener nå jeg... Gjerne smørdampet...

Marianne sa for siden:

Flott! Jeg elsker fiskeoppskrifter. Mer av det, mer av det!

Takk Karin.

luringen sa for siden:

mmmm..namme. Må preøves idag. komemr nok til å ha på en dæsj rømme og jeg...;)

Karin sa for siden:

Rømme er aldri en dum idé... ikke fløte heller...

Det greie med denne typen grunnoppskrift er at den kan varieres nesten i det uendelige. Noen ganger slenger jeg en boks hakkede tomater oppi, så blir det saus. Gjerne en av de typene med tilsatt smak, f eks chili eller hvitløk.

(At jeg selv ikke kom på å si rømme, kommer av at jeg unngår det så mye som mulig pga at mannen min har laktoseintoleranse.)

mofe sa for siden:

Fisk og hakkede tomater..? Er deeeet no godt'a?

Helene sa for siden:

bacalao er jo fisk,løk og tommat og chilli det er jo kjempegodt.. og så potet da..

mofe sa for siden:

Jeg ble så nysgjerrig, så nå har jeg vært og kjøpt meg torsk og hakkede tomater. Resten av ingrediensene kjøper jeg imorra :)

mofe sa for siden:

drar for å handle resten av ingrediensene

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.