Dette virket som noe de gjør bare for at folk skal bli medlem av vektklubb.no... er ikke dette noe man må betale for? tror de skriver så likt bare for at folk skal gå inn på siden og betale inn i dyre dommer...
joda det koster masse penger.. og jeg skjønner jo godt at det er et salgs triks.. men jeg mener det nesten er å lyge til folk.
Jeg føler meg ikke noe særlig feit lenger, kjøpte meg til og med jakke i størrelse 36 i dag !! og så kommer de å kaller meg feit..
kansje jeg skal ta en av min kjære sine kjente steninger " kaller du mei feit?!?" sagt på en blanding mellom østlansk, sotra, bergen os bærum dialekt..
be VG's vektklubb om å hoppe... de vet ikke hva de snakker om. Det er faktisk ikke lov å selge noe på falsk grunnlag, slik som det virker at de gjør. Det er bare tull, og du som har gått ned så mye i vekt skal være stolt av deg selv og kroppen din. Du er i allefall ikke overvektig!!!!
Jeg er medlem i vektklubben på VG, angrer på at jeg meldte meg inn men men. Gjort er gjort. Syns forumet der inne er litt gøy da, mange i samme situasjon. Men nevner du FETT der inne, blir du halshugget. Fettfobien råder noe sinnsykt der inne!!
Et vel kanskje litt feil å la det gå utover VG i den forstand om hvorvidt man blir betraktet som overvektig etc når man benytter seg av BMI-indexen. Riktignok har VG lagt ut denne som ett utgangspunkt at folk kan måle/teste seg selv om hvor på skalaen de ligger.
Selv mener jeg at BMI-indexen bare er noe tull. Dette er fordi at man får ikke vite samsvar mellom vekt og muskelmasse i kroppen. Du vet ikke hvor mye av din vekt som er rent fett.
Jeg blir betraktet som overvektig når jeg går etter BMI-indexen. Selv mener jeg at jeg ikke er overvektig. Vekta mi har vært det samme nå det siste året mitt. Tidligere lå fettprosenten min på 33%, nå er den nede i 26%. Ergo har jeg mistet 7% av kroppsfettet mitt, men likevel er vekten det samme. Og i følge BMI-indexen er jeg like mye overvektig som før jeg gikk ned i fettprosent...
For ikke å nevne en kroppsbygger som ofte ligger med en fettprosent på rundt 4-6%. Til og med denne personen blir sett på som ekstremt medisinsk overvektig, når alt man har på kroppen er muskler. Så nei, dropp hele BMI-indexen. Ta frem heller målebåndene eller fettprosentmåleren, det er det som teller ;)
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.