Jeg går jo ikke på lindbergh, jeg da. Men spiser en skive lindbergh-brød noen dager i uken. Og to skiver kanskje i helgene. (Veldig kjekt i julen! Delte hver skive i 4, og fikk 8 sorter pålegg!!!)
Men jeg ELSKER havregrøt!!! Det er det beste jeg vet! Garantert!
Da jeg var på leirskole i månedsskiftet januar-februar, spiste jeg havregrøt hver dag til frokost - MED sukker... (fysja, fysja meg) Og hadde brød i matpakken... Men jeg var vel så fysisk aktiv at jeg åt opp de karbene.
Jeg har hatt en tanke siden februar om at en og annen gang skulle jeg ha havregrøt til frokost (men jeg har aldri faktisk gjort det...)i stedet for lindberghbrød. Eller, som nå for tiden (Tre-fire ganger i uken - gjør underverker for magen min!), Ingers rugbrød. (Syl-syltynne skiver... gjør at jeg drikker mye mer vann!!!)
Du må bare telle, vennen min - karber er karber - vel, ikke helt da, men om du først skal ha i deg noen karber fra kornprodukter, så får du bare telle. Og grøt er ikke (nødvendigvis) dårligere enn brød, i hvert fall! Bare vei opp og tell, så du vet hvor mange karber det går på en porsjon! Og nyt det! (Og ikke for mye eller for ofte, da....)
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.