< Tilbake til oversikten

Ta parti-test!

Summer sa for siden:

Du bør stemme...
KRF

Så godt matcher du med de forskjellige partiene:

Disse partiene bør du vurdere:

KRF 58,9 %

Disse partiene bør du styre unna:

V 35,9 %

H 34,7 %

SV 32,9 %

FRP 32,1 %

SP 31,6 %

AP 28 %

Huldr sa for siden:

Jeg fikk:

DU BØR STEMME SV ( :ja: )
SV 20%
AP 20%
H 18.5%
FRP 17.3%
V 16.7%
SP 15.8%
KRF 15.1%

He he... Jeg vet VELDIG godt hva jeg skal stemme, men i følge denne testen er jeg jo nesten like enig med alle partiene... :eek: :p

Huldr sa for siden:

Denne testen er bare bullshit... Jeg tok den en gang til, og fikk helt forskjellige resultater (med samme svar...) Dessuten mikses viktige og mindre viktige spørsmål her - men de vektes sannsynligvis likt... En dårlig måte å finne ut av hva man bør stemme på, dette her!

Karin sa for siden:

Enig i det. Dårlig måte å finne ut hva man bør stemme. Her får man finne ut av sin egen grunnholdning og finne ut hva slags grunnholdning partiene har.
Jeg fikk SV 47,1, AP 45,3, SP 38,2.. Og det er greit, jeg har vært politiker for ett av disse, og stemmer på ny regjering!

Albertine sa for siden:

Jeg fikk omtrent det jeg forventet, men de to partiene på topp var så like at det er egentlig hipp som happ.

HP sa for siden:

Testen er bra den, ikke godt å vite hvilket parti som har hva i sitt partiprogram. Tror det er mange som blir overrasket om de ser nærmere etter der. Husokkupasjon for eksempel... Hvor sprø går det an å bli? :cool:

Og det som er så rart er jo at folk stemmer på "ideologiene", eller sagt på en annen måte det de og familien/vennene alltid har stemt, selv om de de neste årene er irritert på sakene som partiet fremmer... :rolleyes:

Mitt parti finnes ikke, men skal det ha et navn så er det HFRPVKRF, jeg hadde 40% på hver.

kjenner jeg skal slutte å engasjere meg igjen nå, blir bare provosert...

Thula sa for siden:

Jeg fikk klar overvekt på SV og det overrasker meg egentlig ikke. Nå stemmer jeg jo ikke da, men kanskje jeg burde nå som jeg vet hva som tydeligvis er partiet for meg:rolleyes:

Anne sa for siden:

Du bør stemme... [color=#000000]H

H

18,1 %

KRF

17,8 %

V

16,7 %

AP

14,7 %

SP

13,2 %

FRP

12,3 %

SV

9,4 %

[/color]Vel,vel.....:cool:

Lennor sa for siden:

Du bør stemme... [color=#000000]V :eek:

V

34,6 %

KRF

34,2 %

H

33,3 %

FRP

32,1 %

SV

24,7 %

AP

22,7 %

SP

15,8 %

[/color]Har aldri vurdert å stemme Venstre, men...

Enig med de andre.. spørsmål med flere svar som passet. Veldig mye er jo ikke bare ja/nei... det er jo endel andre faktorer som spiller inn....

Mum 4 2 sa for siden:

Jeg tok den, og ble egentlig litt forbauset. To parti skilte seg godt ut blant de andre. Så gjenstår det å se hva jeg velger.....:)

Huldr sa for siden:

Du mente sikkert ikke å starte en debatt her HP, men hva er det du blir provosert over?

Jeg er heller ikke helt enig med noe parti - hvor mange er det? Jeg mener man skal se på hvilke verdier man står for - de viktige altså - og orientere seg ut fra det. Det innebærer også at man ikke kan være enig i alt dette partiet foretar seg...

Hva mener du med at husokkupasjon er sprøtt? Hva er det som er sprøtt med å la folk flytte inn i hus som har stått tomme i mer enn et år? Vet du hvordan leiemarkedet i Oslo f eks er, hvor vanskelig det er for mange å finne et sted å bo som ikke koster det hvite ut av øyet? Og er det riktig at hus står tomme og forfaller i en tett befolket by med boligmangel?

magdalena sa for siden:

Du bør stemme... [color=#000000]FRP

FRP

28,4 %

V

26,9 %

H

26,4 %

SP

26,3 %

SV

24,7 %

KRF

24,7 %

AP

24 %

Amica sa for siden:

Jeg har faktisk aldri stemt før, men har alltid sagt SV, og det sier vist testen og...

Du bør stemme...               

SV

SV                   31,8 %      

V                   28,2 %      

AP                 25,3 %      

FRP               23,5 %      

KRF               20,5 %      

H                  19,4 %      

SP                 18,4 %

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.