< Tilbake til oversikten

Su Doku

Anne sa for siden:

Er det bare jeg som har fått dilla på dette eller.....?:eek:

Fedonisten sa for siden:

kan godt få dilla på det jeg - men hva er det for no'a? :rodme:

Fedonisten sa for siden:

oi - dette er helt min greie! Digger sånt!! Finnes det bøker med sånn som jeg kan kjøpe for å ha med på Finnskogtoppen?

:klem: fra allerede-hekta-Fedonisten

MHM sa for siden:

Fint det, så kan jeg sitte der i fred med albumene mine.... :p

Alfie sa for siden:

Har planer om å la meg hekte jeg også. Ble utfordra av en tallfreak på hyttetur her om dagen, men så ble jeg så veldig opptatt av ei flaske rosévin, gitt :D Men det ser altså kjempemorsomt ut... :cool::cool::cool:

Aline sa for siden:

jeg måtte bare bryte tvert!! jeg snublet over den for litt siden og det var skummelt morsomt!!

men jeg må vente til flytting og alle sånne "må gjøre" ting er gjort før jeg prøver igjen :D

Summer sa for siden:

:lol:

Fedonisten sa for siden:

Tenkte du skulle gjette kryssord jeg - mens jeg kunne LØSE mine oppgaver :geip:

Iset sa for siden:

Jag er inte-ligent.

Jeg skjønte det ikke helt, skal man liksom bare skrive inn tall mellom 1 og 9? Hva er POENGET da? Leste og leste på reglene, men det stod bare at man skulle sette inn tall mellom 1 og 9.... Men jeg skjønte jo egentlig ikke poenget med det? :flau:

Aline sa for siden:

haaalooo ;)

hvert rekke og rad kan kun inneholde hvert tall en gang, og hvert kvadrat det samme, egentlig ganske vanskelig, for spillet sier ikke ifra om du har skrevet feil :)

:)

Iset sa for siden:

Åhja... Hehe. Ser ikke helt for meg at jeg kommer til å bli hektet på det nei.

Gi meg heller gode "gamle" GTA. :D

Anne sa for siden:

Ja....:D Den norske utgaven heter Løs og lær Sudoku av Hanne D. Mcbride. Kjøpes bokhandlere landet over. Regler, tips, hint ogt løsninger...så du ikke blir gal hvis du ikke klarer en av oppgavene. Forøvrig finnes det visst egne forum på nettet hvor du kan diskutere div...:D :D Så værsågo'....*Fnis* I boka er det maaaange oppgaver med forskjellig vanskelighetsgrad....Herlig:p

Marianne sa for siden:

Å dette var kjempegøy!

Mum 4 2 sa for siden:

Tror ikke jeg tør å prøve en gang jeg. Er redd jeg blir fullstendig hekta. :eek: Elsker simpelthen talloppgaver.

Så jeg får fortsette min besettelse med digital scrapbooking inntil videre, det fører iallfall til at bildene våre kommer i et album etter hvert. (Ti hi:) ).

Lennor sa for siden:

Jeg ser også på meg selv som relativt smart.. :p hehe... er jo blond, men Lars sier det bare er utenpå....

Jeg prøvde det spillet... Skjønte ikke bæret... så da gadd jeg ikke mer... Fant ut at det var teit, jeg, men det var nok bare for å trøste.. :o

Alfie sa for siden:

...og gjett hva jeg har gjort store deler av dagen idag. Fant mange gamle Aftenpostener i haugen, så nå ligger jeg i hardtrening. Hører at de i DN er ganske gode... ;)

Vikki sa for siden:

Su doku ?? Dette må undersøkes.. :) Virker kjekt..

Fedonisten sa for siden:

....har kjøpt meg bok jeg!

HP sa for siden:

Dette var morsomt! :) Men det tar tid da ;)

Anne sa for siden:

Jeg og....:p

Fedonisten sa for siden:

HA! Har akkurat 'harva over' et middels brett på nettet - på fem minutter!!

tamtata-jeg-er-hekta :D

Aline sa for siden:

me too er hekta... :p

prøver å høre lydbok, rydde, henge på lavkarbo og løse su doku samtidig :rolleyes: går saaaakte, gitt :)

Anne sa for siden:

Må man sove om natten eller kan man løse Su Doku?:eek:

Aline sa for siden:

næææh, trenger ikke sove :D:D ;)

Alfie sa for siden:

Må man sove om natten :nei:
eller kan man løse Su Doku?:eek: :ja::ja::ja:

Fedonisten sa for siden:

Har du lest og lært deg disse reglene og tipsene - eller bare løser du i vei? Jeg er av typen som leser bruksanvisningen når noe går galt jeg - men det er litt irriterende også. Løser på nettet foreløpig - for skal spare boka mi til Finnskogtoppen.

tulle-Fedonisten

Alfie sa for siden:

Kjenner igjen den bruken av bruksanvisninger... Men det er lov å bruke nøtta sjøl og, er det ikke :D

Fedonisten sa for siden:

Har i hvert fall ikke funnet noe sted det står at det er juks - så da gjør jeg det :ja:

;)

Aline sa for siden:

best å spare på bruksanvisningene :ja: er ikkeno vits i å slite unødig på papiret ved å bla i det :p :D

pluss at man har en bedre unnskyldning om ting går galt ;) :D

HP sa for siden:

Bruksanvisningen er jo ikke akkurat lang da :p 3 punkter ;)

Anne sa for siden:

Jeg løser i vei...hadde løst masse før jeg kjøpte bok, men det er sikkert greit å lære noen tips for de avanserte...når den tid kommer:D Og jeg skal spare min til ferieturen.....:cool: *tulle-Anne* *fnis* *Anne skal tenke på f Fedonisten når hun begynner på boka....for da er fedonisten på Finnskogtoppen*:p

Fedonisten sa for siden:

Nå løser jeg de vanskelige på nettet (Aftenposten) som bare det - men mistenker at de ikke er så vanskelige da.

hekta

nomma sa for siden:

Ble utfordret av søstra mi når vi var på ferie nettopp.. Og gjett om jeg ble kjempe hekta, vi sloss om avisen, helt til mamma fant ut at vi kunne tegne av oppgaven på papir så kunne vi løse hver for oss.. smart mamma vi har... :p Hun har ikke mistet kunsten å megle mellom to døttre.. hi-hi..

guro sa for siden:

Her kan man skrive ut- å ha et par i veska:o , så slipper man kjøpe bok. 7åringen min synes også dette er gøy, om hun ikke klare hele.

www.websudoku.com/

Pontius sa for siden:

Jeg har vært hekta på Sudoku i flere måneder. Har blitt så ille at jeg har kjøpt meg et dataprogram som lager oppgaver for meg. Kostet bare noen få dollar.

Da kan jeg enten løse oppgavene rett på skjermen eller printe ut oppgavene. Programmet kan også lage oppgaver med 16 X 16 ruter, da med 4 X 4 kvadrater og tegnene 0-9 og A -F.
Også kan jeg velge om jeg vil ha ekstra lette oppgaver og opp til nesten umulige.

Jeg lurer på om andre har gjort samme erfaring som meg? Nemlig at noen oppgaver som sies å være lette kan være skikkelig vriene og motsatt med at noen oppgaver som sies å være vanskelige løses på 1-2-3.

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.