Jeg tror ikke jeg tåler hvetemel/gluten jeg.. :rolleyes:
var så dum å skeia ut med en rullekebab i går. halveis inni kebaben ble jeg dårlig.. etter en stund klarte jeg ikke spise mer.. var kvalm resten av kvelden og i dag springen jeg på do i et sett.. først på do hvor jeg har (unnskyld utrykket) renneræv. for å så snu meg å kaste opp resten. dette har skjedd 3-4 ganger nå.
Er veldig usikker her...
[font=Verdana][/font]
Vet ikke så mye om Cøliaki, men kjenner to stykker som har det. Hun ene ble lagt inn på sykehuset fordi de trodde hun hadde bulimi fordi hun kastet alltid opp etter måltid. Det viste seg at det var Cøliaki.
[font=Verdana][/font]
hun andre får, som du sier, rennaræv, når hun spiser mel..
[font=Verdana][/font]
Meeen vet ikke hvor lang tid det tar før de reagerer...
[font=Verdana][/font]
Men Kebab er jo ganske "skummelt" kjøtt til tider... Spiste noen andre også kebab sammen med deg? Ble de dårlige også?
Med tanke på reaksjonen din på hveteboller (?) så kan det godt være. Få det sjekket ut du, så er du sikker. Ikke det verste å være allergisk mot når man spiser lavkarbo da...:)
Takk for alle svar! har vert litt opptatt i går i leiligheten, og springe på do og vert på fest så jeg har ikke fått vert innom tidligere..
vi var 5 som spiste kebab samtidig meg og thomas hadde til og med helt det samme på, og jeg var den eneste som ble syk.
Jeg har tidligerer fått utslag på hvetemel hos homopat, også på spelt. gikk på glutenfri kost en stund, og sukkerfri. enda opp med å gå ned mye i vekt å få samme følesen som når jeg går på lavkarbo, våken og masse energi.
og hver gang jeg dummer meg ut å spiser hvetemel havner jeg opp med hvertfall luft i magen. men alldri så gale som i går. reagerte spesielt på at jeg hver gang jeg hadde fått noe ut ene veien måtte noe ut andre veien og.. som en kjedereaksjon.
Men svigerbror som er hjelpepleier sier og at ved matforgiftning går det nesten 24 timer før man merker det skikkelig.. ikke med en gang sån som jeg gjorde.
Du spiser jo lindbergbrø, og det inneholder gluten, så viss du ikke reagerer på det brødet er det liten grunn for å tro at du har cølliaki, men det er jo typiske symptomer å få diarè og luft i magen da, og i noen tilfeller også oppkast. Din svigerbror tar nok også litt feil, for får man matforgiftning merker man det innen 24 timer. det kan gå kjempefort fra man spiser dålig mat til man begynner å kaste opp, men det kan også ta nesten 24 timer.
Er du usikker kan du jo bare spørre legen om å få komme på gastroskopi ig få tatt en biopsi av tarmen, så finner de ut det.
Det er også mulig at du reagerte på karbohydratene (eller mengden av dem) siden du er vandt med lavkarbo.. eller at det var matforgiftning... det er ikke sikkert kjøttet i din og Thomas' kebab var tatt fra samme pakken...
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.