Kan man spise den?
Den er jo søtet med aspartam, men det står ingenting om at karbohydratene er sukkeralkoholer, og siden jeg ikke er helt stødig i dette, så spør jeg like så godt :)
Jeg vil tippe den ligger på rundt 13 - 17 karber per 100g. på grunn av melken og fløten. er hvertfall det jeg har regna ut på isbjørn is sin og noen av de svigermor har..
Jeg tipper denne isen ligger på max 4-5 gram karbo per 100 gram. Melk har jo 4,5 gram karbo per 100 gram, og det er 70% melk i isen. Ergo kan vi telle 3 gram fra melken. Også 0,4 gram fra fløten (11% fløte), og litt sikkerhetsmargin, så er vi oppe i 4 gram. Polydextrose er et fiber som ikke tas opp i tarmen, og teller ingenting.
Så hvis du tåler melk, så synes jeg denne isen er et godt alternativ. På linje med andre lettiser, fra isbilene f.eks.
Det eneste jeg virkelig savner er å ikke kunne kjøpe en ordentlig is når jeg har lyst på, bare den der diabetes skogsbærisen som egentlig er ganske fryktelig etter hvert. Kanskje jeg kan det!
...ikke for å ødelegge mange spirende gleder her, men den er ikke noe god altså...:rolleyes: Sto og så på den på Narvesen likevel, men endte opp med å traske avgården uten is, for så å komme tilbake og lese at MHM mente den var spiselig likevel :cool:
[color=navy][/color]
Rent bortsett fra at jeg ikke skal ha melkeprodukter mener jeg... :rolleyes:
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.