Jeg bor nær svenskegrensen så jeg var der i går og kjøpte 2 pk. med soyamel. Det jeg så i dag etter at jeg hadde spist den gode pizzaen som følger med i boken om ketolyse var at det var 28g. karbo pr 100g. Kostet 10,- pr. pk a' 300gram. Ser at ketolysekuren's hjemmeside tilbyr 400gr soyaprotein for 99,- (uff). Finnes det andre alternativer eller blir soya"mel" dyrere med mindre karbo og mer proteiner? hehe
Soyamel inneholder pr.100g: 39 g protein, 28 g karbohydrater og 20 g fett.
Soyaprotein inneholder: 85 g protein, 0 g karbohydrater og mindre enn 1 g fett.
[color=teal][/color]
Du kan jo vurdere hvor viktig det er for deg at det er rimelig kontra lavt karboinnhold/høyt proteininnhold.
[color=teal][/color]
Jeg har brukt 50/50 soyaproteinpulver og soyamel. Det er jo en mulighet det, for å drøye det dyre proteinpulveret.
Dersom du får fatt i Spielberger Soyamehl, inneholder dette 3,1 g karbo pr.100g. Der jeg har kjøpt det koster det 19,90 for 250g. (Har funnet det på noen Safributikker og Menybutikker i Bergensområdet. Det har også en ganske nøytral smak.
De har billig soyaprotein på i sverige også BjørnH :) 99,- for 1 kg soyaprotein på Life på Rema-bygget (svinesund). Det har riktignok 10 kh per 100 gram, men for den prisen så går det bra synes jeg :D
Jeg startet på onsdag og kunne ikke la være å veie meg og i dag så har jeg gått ned 3.6kg. Får jeg litt sug på kvelden så tar jeg meg et par (5-6 stk) skiver med ost og drikker 2 store glass med vann og alt går så greit. Dette går bedre enn forventet. Gleder meg til å veie med til onsdag igjen :)
Hei! Stakk innom før jeg la meg.. Har ikke fått lagd soyabrød enda, men blir nok til mandagen. Har spist egg/bacon, omelett, salat til frokost. Soyapizza og lunsj(rester), kjøttkaker m/ brokkoli til middag (200gr kjøttdeig er faktisk mer enn nok), salatblanding til lunsj, jordbær og krem til snacks, og endel ost/skinke til snacks. MASSE vann.
Gleder meg til å få lagd soyabrød. Er veldig glad i brødskiver m/ ost+skinke til lunsj :)
Må legge til at jeg går 1t hver dag. Jeg har hund så det gjør det litt lettere.
Soyaproteinbrød a la PrincessMe ser jo skikkelig godt ut. Lage det i morra. Har et brød i ovnen nå (m/ soyamel). Spennende å smake på det, men jeg syns det ser litt stusselig ut. Ser mer ut som sukkerkake, hehe.
Jupp.... vanlig soyabrød blir ikke så brødaktig.
Men selv mitt 'krever' litt godt med pålegg på for det blir aldri helt ordentlig brødsmak :) Prøv med smakfullt pålegg som feks krydderost & salami etc. Da blir det nesten brød ;) Og husk å oppbevare det i kjøleskapet :D
Har nå gått ned 6kg og trodde ikke det skulle være så lett. Har sjelden sug. Er nok en del vann som har blitt borte fra kroppen nå så kan ikke forvente samme vekttap neste uke. Men det bryr meg lite da jeg har fått bra med energi på kun en uke. Ok, skal slutte å bable nå :).
Nå venter jeg bare på soyaproteinen jeg har bestillt slik at jeg kan få i meg litt brød med deilig pålegg på :)
Ha en fortsatt god kveld folkens og fortsatt lykke til med deres vekttap!!
Gratulerer med vekttap:D Jeg har bestilt mel hos på ketolyse en stund og bakt masse brød. Jeg bruker endel malte hasselnøtter, linfrø, gulerøtter og kruskalki. Da blir det mer brødfølelse og kjempegodt, samtidig som man bruker litt mindre av det dyre melet.....
Hvilken oppskrift bruker du da? Og hva er netcarbs per 100 gram?
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.