Har nå startet i fase 2, men synes det er vanskelig. Skal i dag i veie meg, samt få veiledning. Hvor ofte går dere til kontroll? Jeg har nå gått to ganger, men det var 3-4 uker mellom hver gang. Tenker litt mye på vekta og ikke nok på endring av livsstil kjenner jeg..
Da jeg startet med fase 1 var jeg hos legen min etter en uke, så hver andre uke. Siden det er sommerferie nå blir det vel 3 eller 4 uker sidens sist når jeg skal der 14. juli. Har holdt på med fase 2 sosialt siden forrige legebesøk, det vil i praksis si at jeg veksler mellom fase 1 og fase 2.
Syns jeg får god oppfølging og etter neste legebesøk skal jeg ha ferie, så da regner jeg med at neste kontroll er i midten av august.
Det eneste dumme med litt lengre mellomrom er at jeg ikke veier meg i mellomtiden så jeg har ingen anelse om hvordan vektnedgangen er, men jeg måler og det vises der.
Det var et godt spørsmål! Jeg betaler vanlig legekonsultasjon og beløpet føres på egenandelskortet. 2 ganger nå så har jeg frikort, det fordi jeg og 15 åringen slås sammen. Så ja, det er dyrt, men ikke mye dyrere enn f. eks. et Grete Roede kurs...
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.