cathrine sa for siden:
Kan man spise det på Lindberg? Det er brød av spelt,bønnespirer,vann og salt...Kjøpes på helsekost.
:confused:
cathrine sa for siden:
Kan man spise det på Lindberg? Det er brød av spelt,bønnespirer,vann og salt...Kjøpes på helsekost.
:confused:
Marianne sa for siden:
Jeg har forsøkt å finne ut GI'en til dette brødet før, og om det er lovlig Lindber-mat, men har ikke funnet ut av det dessverre.
Men - tro'kke det. Spelt har omtrent samme GI som hvetemel, selv om det er sammalt spelt som finnes i Esekiel-brødet, tror jeg ikke det blir helt stuerent. ;)
Marianne sa for siden:
Vel, må bare tilføye at dette brødet er veldig sunt og passer for alle blodtyper. Det er dessuten det eneste brødet jeg ikke blir oppblåst av, for det blir jeg nemlig av Lindberg-brødet også. Det inneholder bare 1g gjær pr.brød, så kanskje dette også passer for dem med Candida-diagnose.
MHM sa for siden:
Du kan spise det på Lindberg, Cathrine. :)
Marianne sa for siden:
Kan man? :eek:
MHM sa for siden:
Ja, men ikke noe for Candia-forvirrede-sjeler... :pcathrine sa for siden:
Bra! Da er det en mulig frokost...
emma23 sa for siden:
Dette er faktisk et av de sunneste brødene som fins.
Hvis man ikke tenker på GI, så er det utrolig mange næringsstoffer i dette brødet som uansett er 10000000 ganger bedre enn annet brød!!!!!! Og, det holder leeenge!
:) Emma:)
kaspara sa for siden:
å så er det jo så godt!
Nå ble jeg gla, kan veksle litt på å spise lindbergs rugbrø og esekielbrød!
Godt med litt variasjon.
Regner med at man ikke skal ha mer enn en skive av det til et måltid?
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.