< Tilbake til oversikten

Dumt å trene hver dag?

Iset sa for siden:

Jeg har trent nesten hver dag på Sports-Club nå i en måneds tid, og jeg ELSKER det. Er blitt helt avhengig. Dessuten får datteren min sosialisert seg mer (jeg er hjemmeværende) siden hun er i barnepassen og leker med andre barn i en time daglig mens jeg trener.

Jeg trener styrke pluss kondisjon, men trener kun STYRKE 3 dager i uka (mandag, onsdag og fredag) for jeg har jo hørt man skal la musklene hvile i en dag etter en styrkeøkt. Jeg har fått programmet av en personlig trener, og det er hovedsakelig på apparater.

Jeg har gått ned en klesstørrelse og ca 5 kg (mye vann), er blitt kvitt ryggsmertene og bekkensmertene mine som jeg slet med i årevis før treningen, og jeg har fått bedre kondis og mer energi. Jeg kan også tydelig se musklene i leggene nå, og er blitt strammere flere steder på kroppen. Tidligere var jeg en "deigklump", en helt uformelig sådan!

Men jeg leser så mye forskjellig. Noen sier jeg MÅ trene hver dag for å få god effekt, mens andre sier jeg bare skader kroppen ved å trene så mye. Hva er rett?? Jeg trener ikke i helgene, men jeg er jo i aktivitet sammen med datteren min da.
Jeg trener mandag - fredag, og har helst ikke lyst å kutte ut noen av dagene, da jeg bare ELSKER det.

silje sa for siden:

Nei, jeg tror ikke det gjør noe å trene hver dag.

Men du må passe på at du ikke trener så hardt at du ikke klarer å ta deg inn igjen til neste dag. I så fall vil du bare trene deg nedover..
Det er bedre å trene mange ganger moderat, en feks en gang i uka der en tar seg helt ut..:)
synes det er så gøy at det går bra med deg:D
lykke til!

silje

Aline sa for siden:

og pass på nok proteiner :) men det vet du jo :D

205gti16v sa for siden:

Ikkje tren intensivt to dager på rad.

Ok eksempel.
Man: intensiv styrke
Tir: sykkeltur med puls under 60% av max
Ons: intensiv styrke
Tor: sykkeltur med puls under 60% av max
Fre: intensiv styrke

Intensiv styrke kan byttes med intervall med høyintensivitet.

Sykkeltur kan byttes med andre aktiviteter berre puls er under 60% av max.

Dette er for å unngå å rive ned imunforsvaret.

Nille sa for siden:

Kult !! Her har du stilt spørsmålet til det jeg kommenterte i journalen din nettopp ! At det er best å trene intensiv styrke annenhverdag og kardio eller noe annet innimellom..... to sjeler samme tanke !! :D

Du er forresten såååååååååååååå flink !! :D

:klem:

Iset sa for siden:

Hehe telepati. :D
Tusen takk for svar dere. Da trener jeg jo egentlig slik jeg skal jo. :D

Iset sa for siden:

Hehe tusen takk. Hadde noen sagt til meg for et par måneder siden at jeg omtrent skulle bli treningsnarkoman, hadde jeg trodd det hadde klikket for dem. :eek:

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.