< Tilbake til oversikten

Hodepine? Slik blir du kvitt den!

cavatina sa for siden:

Leste tråden om "Baklengs sykehistorie" og kom til å tenke på en tekst som står i boken "Håndbok for Damer", en samling mer eller mindre brukbare kjerringråd:

Fra Husmoderen, 1896

Et fortræffeligt middel mod hovedpine

Et fortræffeligt, aldri svigtende middel mod hovedpine er, forsikrer en klog mand, at gå baglænds en ti minutters tid. Jeg har endnu ikke truffet nogen, der efter et forsøg har måttet indrømme dets virkning. Årsagen har jeg aldri hørt, den er vistnok endnu ikke bragt på det rene. Nogle mener, at den bagover gående bevægelse af kroppen tilveiebringer en tilsvarende i hjernens virksomhed, der modarbeider den nervøse overanstrengelse, den har været utsat for ved uafladelig at gå og se fremad.

Ti minutter er den længste tid, kuren behøver. Et langt, smalt rum er naturligvis heldigst for promenaden. Gå langsomt, sæt tåen ned først, derpå hælen.

God tur! :D

HP sa for siden:

Denne metoden har jeg faktisk tro på! :ja:

Mum 4 2 sa for siden:

Hm. Den får jeg prøve neste gang jeg får hodepine. Heldigvis er den ekstrem sjelden nå som jeg spiser lavkarbo :D .

Summer sa for siden:

Jeg prøvde nå, og må nok bare si at den virker. :stortsmil

Jeg måtte på en måte strekke ut hele ryggraden når jeg gikk sånn (jeg er veldig stiv), og i første omgang ble jeg svimmel og uvel. SÅ prøvde jeg igjen og det gikk bedre. Min teori er at det strekker ut stive muskler, og bidrar til økt sirkulasjon i dem og til hjernen.:)

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.