Hva driver Dere med på fritida da ? Utenom å tenke karbo;).
Har Dere noen spennende hobbyer å fortelle om??
Jeg er hel frelst på håndarbeid.Jeg lærte meg å hekle da jeg var ca7 år av min bestemor. Lager gardinkapper og duker i alle fasonger. Har brodert mangen bilder som pryder veggene her i huset, har og blitt noen gaver. Det siste som eg bare måtte prøver var strikkemaskin. Fekk kjøpt ei som var lite brukt, en kort innføring og så var eg i gang. Kjempegøy:). Har strikket en del vesker i ull og så tover eg de, gøy . Det kan anbefales, det går fort også. Det som tar tid er montering og festing av tråer, spesielt hvist en bruker mangen farger.
Men nå er det bare tung motorsykkel som står i hode mitt. Holder på å lese teorien, skal ta prøven om noen dager:o.Så får vi se hvordan det går, gir meg ikkje så lett. Så får kjøretimene komme til neste år. Har pr.i dag en Vespa Scooter ET4. 50ccm. Perlemor lakk. Det er såååååååå befriende og kunne sette seg på scooteren og kjenne sommervinden. ja ja drømmer meg heilt bort nå:).
Skal bli spennende og høre hva Dere driver med.:)
Tvi tvi med teorien:D Jeg holder ikke på med noe spennende akkurat.Kjøpte meg hest i fjor,så mye av tiden går til den.Nå skal jeg begynne med barneridning også med den hver tirsdag og torsdag,tjene litt penger og glede små barnehjerter.Men akkurat nå er hun på beite,så vi har litt sommerferie fra hverandre på et vis:) Er jo daglig å sjekker,men synes en hest skal få ha ferie den også.Dessverre er jeg håpløs med håndarbeid,men skulle gjerne lært meg det.Har du kanskje noen nettips?
spiller og studerer trompet. spiller i korps og orkester. eneste som mangler er et skikkelig storband :D
ellers så blir det endel tid ved dataen, også må jeg vel nesten føre opp trening som en hobby også... går ihvertfall bort mye tid til det :)
du, Blåveispiken? når du har tatt motorsykkellappen, hvis du skulle komme til å få lyst til å selge vespaen din, så er jeg interessert :D :D :D
Takk for det, gir meg ikke før jeg har klart det hi hi.;)
Så var det håndarbeid da:) fant en side der det var greit lagt opp for å lære å hekle, helt fra grunnen av." Bettinas heklehjørne" det er en dansk side, men det er lett å finne ut av. Det er gode bilder som viser hvordan man skal gjøre det. Gå inn der det står heklehjelp, der begynner de med de gunnleggende maskene som en bruker mest. Her finner du også en del oppskrifter på alt muligt. lykke til:):) www.loehmann.dk/haekling/
Lappeteknikk, strikking samt at jeg spinner garn. Tover også en del. Både vanlig toving samt det å strikke først og tove i maskina. Har også en gammel strikkemaskin, men den står for det meste på loftet. Må vel kanskje gjøre noe med det, en gang ..............
Heklet tidligere, men får vondt i fingrene av det.
Ellers så tar barna mye av min tid. (nr er 2 år, nr 2 er fem mnd`er).
[font=Verdana][/font]
Hei.
Når du skriver at du spiller trompet begynner jeg å mimre:rolleyes:.Spilte flygelhorn i min ungdom, var med i et skolekorps i mangen år. Høres ut som du har spilt leeenge!! Det e fint å høre på storband, får skikkelig trøkk.:) Når det gjelder musikk spiller jeg litt gitar gøy det også.:)
Men så var det den Vespaen da;). tror nok ikke jeg kommer til å selge den nei:D. Har barn som bruker den hi hi:) , men skulle jeg ombestemme meg skal jeg ha deg i tankene;):)
Høres ut for at du er innom en del.:)
Det er greit å ha litt variasjon:). Høres spennende ut det med spinning av garn!Jeg holder på med å sy lappeteknikk på jobb.( Jobber på et dagsenter.)
Den strikkemaskina du har på loftet ..hva heter den ?? Min er Brother tror det var 840 ...etter eller anna er ikke helt sikker.:rolleyes:. Det er en hullkort maskin, mellomstrikk.
Ja barn tar tid det skal være vist. Nå har jeg bare store barn så de klarer seg selv, minste er 13 år. :)
Glemte å skrive i mitt første innlegg at jeg er sopp interessert. Så om høsten finner Dere meg i skauen med rumpa i været på soppsanking;). Holder meg til de sikre sortene som kantarell, traktkantarell, piggsopp, og steinsopp:). Tar ingen sjanser.
Lurer forresten på hvordan det er med karbo og proteiner i sopp?? Dette må jeg vist undersøke, vist det ikke er noen av Dere andre som vet det?? Vet den skal inneholde en del sink.
Jeg leser masse - bl.a kokebøker, - og så lager jeg masse god mat til familie og venner. Ellers spiller jeg golf (1-2 ganger pr uke) trener motstandstrening med elastikk og vekter (1-2 g pr uke) og trener pilates (3 g pr uke) - i tillegg har jeg fulldagsjobb - er bestemor (har lånt barnebarnet denne helgen). Forumet her tar resten av tiden. Stort mer har jeg ikke tid til .... en eller annen påstår at jeg må sove også !! :p Har alltid lest masse bøker (noe hjemmet mitt bærer preg av - kan jo ikke kaste en bok !!) og hatt interesse for matlaging. Men da jeg var yngre broderte jeg masse bilder. Av båter og kurvstoler med katter og planter & masse annet rart. Ga bort masse i presang - har ikke lenger mine egne broderier på veggene. Har fotografert en del. Ville i fotolære, men så ble det ikke noe av det. Endte opp i reiselivet isteden og har jobbet litt mer en kroppen har satt pris på. Drev med slektforskning en stund. Men mistet "gnisten" da jeg ikke fant mer info i noen arkiver og ikke hadde tid til å lete i kirkebøker landet rundt. Fant en tipptipptipptipptipptipptipptipptipptipptipptipptipptipptipptipptipptipptipptippoldefar som var ridder på 1500-tallet. Akkurat den delen var litt spennende. Masse familiehemmeligheter....
Ja spinning av garn er morsomt, men tar tid... Men veldig fin aktivitet når en nyter sene og varme sommerkvelder på terassen. Da koser jeg meg! :D
Min maskin er nok gamlere enn din. Mener det er Singer. Mellomstrikk, ikke hullkort, så litt kjedelig. Men den fungerer og det er det viktigste. Kjøpte den brukt. :)
Aktiv dame du Nille.:) Skjønner at du trenger mer tid:).Skulle hatt et par dager til i uka tenker eg;). Var sikkert litt gøy å finne ut om han tipptipptipp........ fra 1500 tallet. Er sikkert ikke så mangen som finner slekt sååååååå langt tilbake.:)
Sommerfugl.
Er nok spennende med foto. Mangen fine motiv. Har du noe favoritt motiv du liker å ta bilde av??Var innom den sida du tipsa om. Skal være enig i at ho var flink å tenge ja.
Yupp, det var skikkelig spennende. Det var en av de andre tipp tipp tipp'ene som var antikvar som ved en tilfeldighet fant en forseglet mappe (delvis oppspist av rotter & mus) en tidligere tipp tipp tipp med interesse for slektforskning hadde laget. Denne mappen skulle ikke åpnes men bringes videre fra søn til søn. Siden den allerede var sterkt skadet ville han bevare den for etterslekten.... og mappen ligger i riksarkivet. Tok opp kopien jeg har fått og leste igjen nå... Den går helt tilbake til 1201 :eek: Har kopiert alt og har laget mappe til sønnen min med alt jeg har funnet. Så kan han forske videre om han har lyst...
Jeg er ikke så flittig med kamera skulle nok vært det.;)Liker naturbilder glad i solnedganger synes det er så mange fine farger, og så liker jeg nærbilder av blomster.:)
Ja. no har eg fått tatt teorien på tung motorsykkel og fikk............bestått . Det var deiligt å bli ferdig med den, så nå slipper jeg å lese i ferien:D:D:D
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.