< Tilbake til oversikten

Hva trenger jeg?

PhaTSo sa for siden:

Jeg skal begynne på denne Atkins-dietten, og leser ting her som at bøker er mangelfulle og tabeller som er feil osv.
Og som "ny" og ikke har vært borti Atkins før, blir jeg ganske forvirret.:eek:
Er det altså ikke bare bare å kjøpe de fire bøkene som de selger feks på Bokkilden, og starte?
Hva trenger jeg for å få mest mulig info om dietten, og som kan hjelpe meg underveis? :confused:

PhaTSo sa for siden:

Det er det ja..hadde håpet å få den på norsk :o

Ser for meg at det blir litt ava og lese den på engelsk.
Men hvis jeg bruker de bøkene på norsk, blir det helt feil det?

HP sa for siden:

Det blir ikke helt feil om du er bevisst på at bøkene inneholder feil, og søker etter svar her. Fører journal her, så får du nok litt hjelp og veiledning også. :)

PhaTSo sa for siden:

Så er det jo bare å vite HVOR det er feil hen :cool:

Hehe, godt jeg har dere til å veilede meg :lol:

Alfie sa for siden:

Dessuten er det veldig nyttig med ei digital kjøkkenvekt, sånn at du kan regne ut netcarb innhold på grammet. Så lenge du er i induksjonsfasen av Atkins har du bare 20 g om dagen å gå på. I denne perioden har den digitale vekta vært helt uunnværlig for meg, ihvertfall. Lykke til! Så lenge du er her inne, vil du få masse hjelp og støtte. Jeg anbefaler deg likevel å gå til innkjøp av den nyeste versjonen av Atkins-boka, gjerne som et supplement til den norske. Den er ikke vanskelig å lese og er altså veldig mye bedre.
Igjen - lykke til :)

PhaTSo sa for siden:

kremt Hva er den nyeste?

Er helt grønn på dette området foreløpig, og har lest masse her på forumet og printet ut sider til sengelektyre, hehe:D

HP sa for siden:

Den nyeste er den engelske - koster 100kr, derfor egner den seg som et suplement til de norske :)

Sugarpill sa for siden:

Hmm.Mener du at det faktisk står så mye nytt i den engelske at man bør kjøpe den, selv om man har lest den norske? Det blir ikke litt kjedelig? Mange gjentagelser, og slikt? :)

100 kr er jo ikke mye, men jeg orker jo ikke lese alt jeg har lest om igjen. :p

HP sa for siden:

Får å si det slik: Den amerikanske/engelske, orginale boken av årgang 2002/2003 kan ikke sammenlignes med den norske oversettelsen som er basert på 1992 utgaven av boken ved samme navn. Den engelske har vel rundt 450 sider - om jeg husker rett. ;)

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.