< Tilbake til oversikten

Ny type snop?

Karin sa for siden:

Jeg fant i dag en ny type sukkerfritt snop på Rema 1000. Søtet med maltitol. Svenskprodusert, av merket "Sårätt." Fire varianter hadde de på min Rema: Skumbananer, tropiske frukter, colaflasker og bringebær-geletopper. Kostet 20 kr for en pose med 100 gram. Jeg kjøpte alle! (Datteren: "Mamma, er du klar over at du nettopp har kjøpt snop for 80 kroner??")

Nå har jeg spist to av hver sort. Dommen? Ganske OK, men litt smakløse, noen av dem... Var for eksempel sjanseløse mot Mix-snopet når det gjaldt smak. Og Mix-snopet har heller ikke maltitol, hvis jeg leste rett på etikettene på beholderne.

Jeg lurte litt på å smelte sjokolade og lage sjokoladetrekk på skumbananene (for de var "nakne") og se om det hjalp.

Ellers gleder jeg meg til å reise til England i sommer. Skal ha med meg Nilles liste over hva de har hvor. Gleder meg vilt, blant annet til karameller/fruktkarameller.

Nå er det jo restriksjoner på hvor mange kilo med sukkervarer man kan ta med seg inn i landet. Men gjelder de restriksjonene på sukkerfritt snop??? Det er jo faktisk ikke sukkervarer! Dette er faktisk et seriøst spørsmål - noen som vet svaret??

Aline sa for siden:

mix-godteriet inneholder et eller annet sukkeralkohol.... :rodme: (Det fant jeg kjapt ut... )

Summer sa for siden:

:lol:

Karin: jeg kan tenke meg at det blir de samme restriksjonene... Men du kan jo sende en mail til noen og høre? Tollvesenet?

Nille sa for siden:

Kan ikke finne noe på tollvesenet sine sider heller. Det sto der før. Kanskje det er tatt vekk ??

Se her: www.toll.no/index_emne2.htm

Det eneste som står om sukkervarer er:

men ikke noe om mengde ..... lete mer

HP sa for siden:

Mener jeg har betalt sukkervaretoll når jeg har bestillt fra Atkins.com :)

Sugarpill sa for siden:

Fruktkarameller får du tak i på helsekost i Norge, merket heter De Bron eller noe sånt.

De godteriene der hørtes spennende ut, men jeg synes det meste sånn sukkefri vingummi kan bli litt kjedelig (vingummi meg sukker er egentlig også litt kjedelig;). Jeg gleder meg til en sukkerfri erstatning for sure og salte dødningehoder fra Mix. Hvis noen finner det, blir jeg en lykkelig kvinne.:D

Nille sa for siden:

Jupp - men Asda sine smaker såååååååå mye bedre !! De smaker EKTE !! :sikle:

magdalena sa for siden:

kjennerdetrumleimagenavmaltitol:rolleyes:

Karin sa for siden:

De (Mix) har jo en sukkerfri variant på lakris, da. Sånn litt søtlig, ikke salt og ikke helt søt. God, men setter seg noe inn i helsikes jævlig i tennene.

Ellers hjertelig takk for svar! Ble ikke så mye klokere, men... Klarer meg nok for det!

Noen andre som har prøvd Rema-snopet? Hva er i så fall dommen? Enig med meg, eller ikke?

luringen sa for siden:

på apoteket har de her noen gooode salte drops etc som er sukkerfritt....og dyrt!:o

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.