Marshall sa for siden:
Lurer på hvordan man billigst mulig kan få målt mmol/L i ketonnivå?
Kan noen anbefale et produkt eller en metode for å måle dette?
Marshall sa for siden:
Lurer på hvordan man billigst mulig kan få målt mmol/L i ketonnivå?
Kan noen anbefale et produkt eller en metode for å måle dette?
HP sa for siden:
De rimeligste jeg har funnet er disse fra Med24 til 179,- per pakke (17,90 per måling): www.med24.no/hjemmetest/blodsukker/teststrimler/freestyle-precision-ketonstrimler-10-stk (Sammen med Precision Neo)
På apotek koster de gjerne 350-450,- per pakke (35-45,- per måling).
Lemen sa for siden:
Får man stor variasjon når man måler med urinstix sammenlignet med de du bruker, HP? Måler man ulike ting, kanskje?
Lemen sa for siden:
Billigst mulig er vel urinstix fra apoteket. Men slik jeg har lært det, så spiller det ingen rolle hvilken grad av ketose man er i, og det er ikke et område som er mer optimalt enn andre.
www.apotek1.no/produkter/ketostix-2880-50stk-865113p?gclid=CjwKCAjw0ujYBRBDEiwAn7BKt-fr4-oMV6FR4Mm9pV3UFRoFA7wpxbWx0LdOZuIQuNi5Cdertd_W6hoCEVQQAvD_BwE
HP sa for siden:
Man måler ulike ting, ja. Blod er mest nøyaktig, det er bare blodmåling som gir pålitelig svar i mmol. Det er gøy med blodmåling men jeg har ikke opplevd det som avgjørende for å holde ketosen.
Urinstix er best egnet til å fastslå om man er i ketose eller ikke. Det er mulig å være i ketose uten utslag på stix (typisk folk som har vært lenge i ketose).
Lemen sa for siden:
Takk for oppklaringen! :)
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.