< Tilbake til oversikten

Grønnsaker og manglende vektnedgang.

#1

Njubi sa for siden:

Er nybegynner, holdt på med lavkarbo en drøy måned, og forsøkt å komme i og holde meg i ketose siste 2 ukene. Skjønner av alt jeg leser at jeg bør få i meg nok grønnsaker. Men har inntrykk av at det meste, også det som vokser over jorden innholdet endel karbo, som gjør at totalen bidrar til at man kommer over 15-20 karbohydrater pr dag. Driver periodisk faste 2-3 dager i uken. Spiser disse dagene kun ett måltid. Middag. De fleste andre dager kun 2 måltider, lunch og middag. Er desperat etter å få effekt av vektnedgang etter å ha forsøkt å « slanke» meg i over ett år, uten særlig hell. Mye av årsaken til dette er at jeg ved å kutte drastisk ned på kalorier likevel ikke går noe ned. Men er sulten, lei og sur. Etter noen uker med dette blir jeg lei av å være «flink» uten å få resultater, og da går jeg på en smell, og blir enda mer lei og sur. Kommer tilbake i modus igjen, men på nytt etter noen uker ute effekt, sprekker jeg. Lite motiverende å ofre så mye for så lite. Oppgitt over at det skal være så vanskelig å gå ned i vekt for meg. Har lavt stoffskifte, som jeg har blitt medisinert for siste året. Har gått opp ca 20 kg de to siste årene. Så denne gangen med ketose forsøker jeg å gå all in, og å ikke gjøre noe feil. Så spørsmålet mitt er egentlig: hvilke grønnsaker er innafor annet enn brokkoli og blomkål? Spiste sellerirot idag, etter å ha lest at det var gunstig. Registrerte det i lifesum og der var det jammen meg over 9 gram karbo gitt..


#2

HP sa for siden:

Salater, spinat, kål, paprika, tomater, agurker, squash, aubergin, avokado, spirer.

Hvor mye protein får du i deg på en normal dag?


#3

Sofagubben sa for siden:

Hva drikker du? Det en får i seg flytende kan være skummelt med tanke på kalorier. Selv drakk/drikker jeg kun vann/fun light eller svart kaffe.

Dessuten bør du forsøke å ta få til noe styrketrening etpar ganger i uka for å øke forbrenningen din. Det holder med å ta enkle øvelser hjemme, f.eks noen serier med pushups, chrunches, litt knebøy bare med kroppen som motstand. Få igang musklene litt og slik sett få igang forbrenningen. Ingen grunn til å sette igang noe stort prosjekt med treningsstudioer etc. for det har lett for å dø ut etter noen ganger. Bedre å føle at "OK, akkurat nå kjenner jeg at jeg kan jeg ta 10 minutter med noen øvelser på stuegulvet".


#4

Carisma sa for siden:

Først og fremst, dropp kaloritanken! Fokuser på riktig mat.
Med to måltider pr dag er ikke 9g i ett måltid mye.

Men, det høres ut som du sulteforer kroppen. Da vil den holde på alt den får.... La den forstå at den får mat og kan bruke energien.


#5

sylwester sa for siden:

I praksis har alt som gror under jorda for mye karber, men sellerirot er faktisk ikke så ille så jeg bruker det som ingrediens i mine lapskauser.

Hvis du skal ha grønnsaker som går i en gryte eller varmt tilbehør er det aubergine, squash, blomkål, brokkoli og stangselleri. Så sant du får i deg NOK FETT så overspiser du ikke dette.

Av friske så er jo salat det du skal ha mest av. Jeg har noe tomat og litt paprika. 5ss olivenolje. 100g med kjøtt. Dette spiser jeg hver lunch. F.eks. så spiser jeg taco en gang i uka. Bruker 3ss olivenolje i salaten, kjøtt, hjemmelaga salsa, paprika, ost og seterrømme (til å kompensere for bare 3ss olivenolje)


#6

Marshall sa for siden:

Eller gjør som meg hvis du er drit lei av at et lite produkt ødelegger for hele vektnedgangen din.

Spiser egg og bacon med masse smør og bare spinat til lunch. Så er det middag med kjøtt og brokkoli, blomkål, spinat med smør.

Drikk 1-2 liter farris hver dag og ta de essensielle vitamintilskudd som man bør ta på ketolysekuren.

Jeg har gått ned 5 kilo på 4 dager. Ganske brutalt, men hvis du hater å vente på at vekten skal gå ned, og vil ha resultater før sommeren er over så er dette eneste måte.


#7

Yrla sa for siden:

Spis masse romanosalat, spinat etc. fordi det renser leveren for alt fettet vi spiser. Reddiker er også supre til dette. (Gulrot også, men de må vi begrense /utelate påketolyse pga høyt karbohydratinnhold.) Tomat har høyt innhold av kalium som du trenger masse av på ketolyse.


Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.