< Tilbake til oversikten

Ømhet i brystene

#1

QueenoftheBongo sa for siden:

Dere som har opplevd ømhet i brystene mens dere har vært på lavkarbo - hvor lang tid tok det før la om kostholdet til dere merket dette? Hadde dere det hele tiden eller ga det seg etterhvert?


#2

Carisma sa for siden:

Bruker du mye soyaprodukter?


#3

QueenoftheBongo sa for siden:

Jeg bruker så godt som ingen soyaprodukter.



#5

Carisma sa for siden:

Det er helt vanlig med endringer i hormonbalansen i begynnelsen. Det kan ha flere årsaker, fra generell endring i syklus til at kroppen slipper østrogen som har vært lagret i fettet. Hvor lenge det varer er umulig å si, alt fra noen dager til måneder....


#6

QueenoftheBongo sa for siden:

Takk for ditt svar Carisma. Spør fordi jeg gikk rett over fra jul og fest til forholdsvis strict laverekarboregime ved årsskiftet. Siden jeg har en del sykdommer på lasset ble jeg svært forskrekket over ømme bryster som liksom ikke gir seg. Falt rett ut i worstcasetenkningen (brystkreft, brystkreft, brystkreft) men håper naturlig at forklaringen ligger i kostholdsendringen muligvis kombinert med andre svingninger som feks overgangsalderhormonstress:)


#7

Carisma sa for siden:

Brystkreft gir vel ikke ømme bryster? Bare kuler?


Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.